آزمون IMAT چیست؟

آزمون آیمت یا International Medical Admissions Test (IMAT)، آزمون ورودی برای تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های ایتالیا است. این آزمون هر ساله در کشور ایتالیا و بسیاری از نقاط دیگر جهان، برگزار می‌شود. آزمون آیمت و تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی است و دانشجویان در صورت دریافت بورسیه دولتی ایتالیا، امکان تحصیل رایگان پزشکی در این کشور را خواهند داشت.

23541

درباره آزمون آیمت

قبولی در آزمون IMAT بزرگترین مانع برای تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های دولتی ایتالیا است. کالج بین‌المللی گلوکال با ارائه دوره‌ آمادگی آزمون آیمت، با برنامه‌ای ساختار یافته و در محیطی آکادمیک، دانش‌پذیران را برای شرکت در آزمون آیمت و کسب نتیجه مورد قبول برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه‌های ایتالیا آماده می‌کند.

چهار بخش اصلی آزمون IMAT Online:

بخش استدلال منطقی و دانش عمومی شامل ۲۲ سوال ۵ گزینه‌ای است که ۱۲ سوال سهم دانش عمومی و ۱۰ سوال مربوط به استدلال منطقی است. در این بخش علاوه بر اطلاعات عمومی، مهارت‌های حل مسئله، درک استدلال، تجزیه و تحلیل داده‌ها و استنتاج مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

بخش زیست شناسی از ۱۸ سوال ۵ گزینه‌ای تشکیل می‌شود. هدف از این بخش، ارزیابی توانایی دانش‌پذیران در به‌کار‌گیری دانش کسب شده درس زیست‌شناسی در طول دوران دبیرستان است.

بخش شیمی شامل ۱۲ سوال ۵ گزینه‌ای است. هدف از این بخش، ارزیابی علمی دانش‌پذیران از دانش کسب شده درس شیمی در طول دوران تحصیل دبیرستان است.

بخش ریاضی و فیزیک از ۸ سوال ۵ گزینه‌ای تشکیل شده است. هدف این بخش از آزمون، ارزیابی دانش‌پذیران و توان بکارگیری از علم ریاضی و فیزیک با توجه به مباحث درسی دوران دبیرستان است.

نوع دوره : Pre  Medical

شروع دوره : ترم پاییز / ترم زمستان

مدت زمان دوره : 6 ماه

شیوه برگزاری : آنلاین 

زبان آموزش : انگلیسی

وضعیت ثبت‌نام : باز است

پیش نیاز ورود به دوره:

  • دیپلم 12 ساله
  • نمره آیلتس 5 یا معادل آن
  • شرط معدل 18 به بالا

ساختار دوره IMATآنلاین گلوکال کالج

دوره آمادگی آزمون آیمت IMAT آنلاین شامل کلیه دروس زیست شناسی، شیمی، ریاضی و فیزیک، هوش و منطق و دانش عمومی که مواد امتحانی آزمون ورودی پزشکی کشور ایتالیا است می باشد. این دوره ها شامل 350 ساعت آموزشی برای دوره کامل برنامه ریزی گردیده.
با ثبت نام دوره آیمت IMATآنلاین در آبان دروس تخصصی آزمون آغاز خواهند شد و طی 6 ماه کلیه دروس را به اتمام خواهند رساند و کلیه دروس جمع بندی خواهند شد و در شهریور ماه داوطلبان در آزمون آیمت شرکت خواهند نمود.

درخواست مشاوره تخصصی

چرا دوره‌ی آیمت آنلاین گلوکال کالج؟

با توجه به اینکه اکثر داوطلبان آزمون آیمت، فارغ التحصیلان مقطع دبیرستان می باشند، این دوره به نحوی طراحی شده است که داوطلبانی که شرایط حضور شرکت در کلاس های حضوری را ندارند، بتوانند با هر سطح و مقطعی از این دوره آنلاین استفاده نمایند. در هر درس اساتید از پایه تدریس را شروع کرده و تا سطح پیشرفته ادامه می دهند. حتی مباحث و سرفصل های آزمون IMAT به نحوی طراحی شده است که داوطلبان علاقه مند به شرکت در سایر آزمون های ورودی پزشکی کشورهای مختلف اروپای نیز می توانند در این دوره شرکت نمایند. در بسیاری از موارد اساتید در سطحی پیشرفته تر از نیاز داوطلبان به آزمون آیمت تدریس این دوره را انجام می دهند.

آزمون IMAT

سیستم آموزشی گلوکال کالج

سیستم آموزشی گلوکال کالج Educational Creative Caring system (ECCS) نام دارد که شامل سه بخش آموزش، نظارت و ارزیابی است و در همه مراحل آموزش در کنار دانش‌پذیر حضور دارد. در بخش آموزش مباحث پایه آزمون TOLC-E به زبان ساده و آسان تدریس می‌شوند. در بخش نظارت، اساتید پیشرفت دانشجو را به‌طور دقیق مانیتور می‌کنند و در بخش ارزیابی، بانک سؤالاتی با بیش از 3000 تست کاملا استاندارد و مرتبط با آزمون در اختیار دانش‌پذیران قرار می‌گیرد تا با نمونه سؤالات و همچنین مهارت تست‌زنی آشنا شوند.

i1
فارغ‌التحصیلان گلوکال کالج
روند ثبت نام در گلوکال کالج

پزشکی از سخت‌ترین و رقابتی‌ترین برنامه‌های تحصیلات دانشگاهی است. مشاوران ما سوابق تحصیلی شما را ارزیابی می‌کنند تا از واجد شرایط بودن شما برای شرکت در دوره اطمینان حاصل کنند. بعد از بررسی سوابق تحصیلی، مشاوران گلوکال کالج، دوره مناسب را با توجه به درخواست و شرایط داوطلب انتخاب کرده و به شما پیشنهاد می‌دهند.

به کمک نیاز دارید؟ تماس با ما