تحصیل درد انشگاه آکسفورد

آنچه در این مقاله می‌خوانید

زمان مطالعه: 8 دقیقه

معرفی دانشگاه آکسفورد انگلستان

دانشگاه آکسفورد از نظر معیارهای ارزیابی جهانی یکی از برترین دانشگاه‌های جهان است و  می‌توان آن را قدیمی‌ترین دانشگاه انگلیسی زبان جهان دانست. این دانشگاه از 39 کالج تشکیل شده است که به صورت نیمه خودمختار اداره می‌شوند. پردیس این دانشگاه در یک محل متمرکز نیست و ساختمان‌های آن در نقاط مختلف شهر پراکنده هستند.

قدیمی ترین موزه دانشگاهی، گسترده ترین سیستم کتابخانه‌ای جهان و نیز بزرگترین موسسه نشر دانشگاهی جهان متعلق به دانشگاه آکسفورد است. همچنین این دانشگاه محل تحصیل و کسب علم توسط افراد برجسته بسیاری است که از میان آنها می‌توان به 28 نخست وزیر انگلستان و 72 برنده جایزه نوبل اشاره کرد.

موقعیت جغرافیایی شهر آکسفورد

شهر دانشگاهی آکسفورد مرکز استان آکسفوردشایر واقع در نیمه جنوبی کشور انگلستان است و با شهر لندن فقط 90 کیلومتر فاصله دارد. آب و هوای این شهر اقیانوسی و معتدل است و مناظر طبیعی و گردشگاه‌های بسیار زیبا و منحصر به فرد آن هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را به خود جلب می‌کند.

تاریخچه دانشگاه آکسفورد

شروع فعالیت دانشگاه آکسفورد به سال1167 باز می‌گردد، هر چند قبل از آن نیز در حدود سال 1100میلادی فعالیت‌های آموزشی مختلفی در شهر آکسفورد انجام می‌شد. اما این دانشگاه رسما در سال 1167شروع به کار کرد، زمانی که هنری دوم پادشاه وقت انگلستان، تحصیل دانشجویان انگلیسی را در دانشگاه پاریس ممنوع کرد.

دانشگاه آکسفورد انگلستان
University of Oxford

رنکینگ دانشگاه آکسفورد انگلستان

دانشگاه آکسفورد انگلستان در میان دانشگاه‌های انگلستان رتبه 1 را دارد، این در حالی است که این دانشگاه در بین کلیه دانشگاه های جهان رتبه 5 را دارا می باشد.

از نظر آموزش پزشکی رتبه این دانشگاه در سطح جهان دوم، و در داخل کشور انگلستان اول می باشد. به این ترتیب پنج دانشگاه برتر انگلستان برای تحصیل در رشته پزشکی به ترتیب عبارتند از:

  1. دانشگاه آکسفورد
  2. دانشگاه کمبریج
  3. کالج دانشگاهی لندن
  4. کالج امپریال لندن
  5. کینگز کالج لندن

جوایز و دستاوردهای علمی دانشگاه آکسفورد

در ادامه به دستاوردها، جوایز و افتخارات چند تن از فارغ‌التحصیلان و همکاران دانشگاه آکسفورد در زمینه‌های علمی و پژوهشی اشاره خواهیم کرد:

  • پروفسور رز مک گاردی، از اساتید دانشگاه آکسفورد، به پاس خدمات و تحقیقات ویژه مفتخر به دریافت دو جایزه مطرح جهانی، جایزه فارغ التحصیلان خدمات به بشریت توسط دانشگاه سیدنی و به رسمیت شناختن سهم شخصی وی در بهبود زندگی نیازمندان شده است و  توسط انجمن پزشکی و بهداشت گرمسیری به عنوان یک عضو افتخاری بین‌المللی منصوب شده است.
  • دکتر راشل کاندری، همکار کالج سنت هیلدا و دانشیار مرکز جرم شناسی، جایزه excellence in impact’ ‘ و ‘ ‘Impact Champion prize در مشارکت با چهار دانشگاه (آکسفورد، ردینگ، بروکس آکسفورد و دانشگاه آزاد) را دریافت کرد.
  • دو شیمی دان آکسفورد، پروفسور تیم سافتلی و پروفسور گراهام ریچاردز، از جمله دانشمندان استثنایی بودند که به عنوان اعضای جدید انجمن سلطنتی انتخاب شدند. همچنین پروفسور ریچاردز جایزه Richard J. Bolte Sr.  را در سال 2018 از موسسه تاریخ علم ایالات متحده دریافت کرده است.
  • دکتر نیکی فارر با تحول داروهای ضد سرطان برای بهبود کیفیت و طول عمر بیماران سرطانی، جایزه L’Oreal را برای زنان در علوم دریافت کرده است.

همچنین مارگارت تاجر و تونی بلر (دو نخست وزیر اسبق انگلستان)، بیل کلینتون (رییس جمهور اسبق ایالات متحده آمریکا)، ایندیرا گاندی (نخست وزیر اسبق هند) و استفن هاوکینگ (فیزیکدان بزرگ انگلیسی) از چهره‌های مطرحی هستند که از دانشگاه آکسفورد فارغ‌التحصیل شده‌اند.

معرفی دانشکده های دانشگاه آکسفورد انگلستان

این دانشگاه بزرگ از سی و نه دانشکده مستقل تشکیل شده است که هریک نام مخصوص به خود را دارند و بسیار از آنها انواع واحدهای درسی را ارئه می‌دهند. این بدان معناست که تقسیم‌بندی فوق براساس مفاد درسی صورت نگرفته است. هر دانشکده یک واحد مستقل محسوب می‌شود و قوانین و نحوه اداره منحصر به خود را دارد.

همچنین شش اتاق دائمی نیز در این دانشگاه وجود دارد که هر یک واحدی مجزا مانند یک دانشکده هستند، اما عمدتا توسط مقامات کلیسایی اداره می‌شوند.

شرایط تحصیل در مقاطع مختلف در دانشگاه آکسفورد انگلستان

رقابت برای تحصیل در دانشگاه آکسفورد بسیار شدید است. به طور متوسط ​​مدرسان دانشگاه بیش از 20.000 درخواست را برای حدود 3.250 مکان در نظر می‌گیرند و مورد بررسی قرار می‌دهند.

برای اکثر رشته‌ها و دوره‌ها، دانشجویان باید در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کنند. آزمون ورودی دانشگاه آکسفورد به این دلیل طراحی شده است که فارغ از سوابق تحصیلی دانش آموزان، با استفاده از یک معیار واحد، انتخاب صورت بگیرد. ارائه مدرک سال اول لیسانس از یک دانشگاه دیگر نیز می‌تواند مورد قبول باشد.

به طور کلی دانشجویان برای تمام رشته‌های دانشگاه آکسفورد تا 15 اکتبر هر سال فرصت دارند تا از طریق سیستم UCAS درخواست ورود خود را ارسال نمایند.

شرایط پذیرش دانشگاه آکسفورد انگلستان

ارائه مدرک دیپلم دبیرستان از طرف داوطلبان برای دریافت پذیرش از دانشگاه آکسفورد کافی نیست. هر داوطلبی كه با ميانگين نمره کل 80٪ و كنكور پيش دانشگاهی با معدل 18 يا بيشتر در موضوعات مربوطه، در کنکور سراسری شرکت کرده باشد، واجد شرایط درخواست است.

متقاضیان باید قبل از مهلت درخواست اصلی آکسفورد در آزمون ثبت نام کنند و در ماه اکتبر/نوامبر در آزمون شرکت کنند. همچنین متقاضیان موظف هستند، هرسال مهلت مقرر برای ثبت نام در آزمون BMAT را چک کنند.

روال اخذ پذیرش از دانشگاه آکسفورد به صورت زیر است:

  • اقدام به بررسی شرایط و آزمون‌های مورد نیاز در ماه‌های ژوئن و ژوئیه 2021.
  • گذراندن آزمون ورودی در ماه‌های آگوست و سپتامبر2021.
  • ارسال درخواست اپلای تا قبل از ساعت 6 بعد از ظهر(به وقت انگلستان) روز 15 اکتبر 2021 و در سیستم UCAS.
  • شرکت در مصاحبه ورودی در صورت پذیرفته شدن بین تاریخ‌های 1 تا 20 دسامبر 2021 .

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه آکسفورد انگلستان

معرفی رشته پزشکی دانشگاه آکسفورد انگلستان

دپارتمان  پزشکی دانشگاه آکسفورد همواره تلاش دارد تا آموزش این رشته را با بالاترین کیفیت و با بیشترین تاکید بر فعالیت‌های تحقیقاتی در حوزه علوم پایه مبتنی بر پزشکی به علاقه‌مندان ارائه کند. در این راستا، دوره شش ساله تحصیل پزشکی در این دانشگاه به دو قسمت مساوی تقسیم می‌شود. بخش اول یک دوره مجزای پیش کلینیک است که شرکت کنندگان آن در پایان مدت سه سال موفق به کسب مدرک کارشناسی ممتاز(BA Honours degree) در علوم پزشکی می‌شوند. پس از این مرحله دانشجویان باید یک دوره سه ساله کلینیک را نیز پشت سر بگذارند تا بتوانند مدرک پزشکی خود را دریافت کنند.

حتما بخوانید
دانشگاه تورین ایتالیا | معرفی و شرایط پذیرش 2021

دانشکده پزشکی دانشگاه آکسفورد نسبت به سایر بخش‌های این دانشگاه محیط کوچکی دارد. این مساله سبب می‌شود تا دانشجویان و کارکنان یکدیگر را به خوبی بشناسند و فضای آرام، بدون استرس و دوستانه این دانشکده شرایط مطلوب‌تری را برای تحصیل و کار افراد فراهم می‌کند.

تحصیل پزشکی در دانشگاه آکسفورد انگلستان
Study Medicine in University of Oxford

معیار پذیرش دانشگاه آکسفورد برای تحصیل پزشکی

با توجه به رنکینگ بالا و شهرت جهانی دانشگاه آکسفورد طبیعی است که تعداد متقاضیان ورود به این دانشگاه بسیار بالا است و اغلب نیز دارای سابقه علمی و تحقیقاتی درخشانی هستند. به همین جهت دانشگاه ناچار است با توجه به محدودیت ظرفیت پذیرش خود، برای گزینش بهترین متقاضیان از آزمون ورودی کمک بگیرد. آزمون تعیین شده برای متقاضیان ورود به رشته پزشکی Biomedical Admissions Test) BMAT می باشد که باید در یک مرکز معتبر برگزاری تست (Cambridge Assessment Admissions Testing (CAAT))  و در فاصله زمانی سپتامبر تا اکتبر برگزار گردد.

روند درخواست برای همه داوطلبان یکسان است و هیچ سهمیه‌ای برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته نشده است.

شرایط ورود به رشته پزشکی در دانشگاه آکسفورد

مسئولین جهت اختصاص پذیرش در هنگام تصمیم‌گیری از طیف وسیعی از شاخص ها استفاده می کنند. در این میان نمره عملکرد در آزمون BMAT نقشی اساسی در نتیجه پذیرش دارد.

  • نمره آزمون BMAT
  • انگیزه نامه
  • ریز نمرات دوره دبیرستان (سند توانمندی دانشجویان در دروس علوم پایه و ریاضیات)
  • شواهدی مبنی بر اینکه شرایط آکادمیک یک پیشنهاد مشروط برآورده می‌شود.
  • کنجکاوی و اشتیاق فکری و آمادگی برای کنار آمدن با خواسته‌های علمی دوره.
  • توانایی استدلال و حل مسئله: استفاده از رویکرد منطقی و انتقادی و قدرت تجزیه و تحلیل قوی.
  • تسلط کامل به زبان انگلیسی به منظور برقراری ارتباط موثر و توانایی بیان ایده‌ها به روشنی و قابلیت گوش دادن.

شرایط تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه آکسفورد انگلستان

برای تعدادی از رشته ها(کامپیوتر، ریاضی و احتمالات) نمره کلی آیلتس آکادمیک 7 لازم است، در حالی که نمره هیچ یک از بخش‌های آن زیر 6.5 نباشد.

برای سایر رشته‌ها، از جمله پزشکی نمره کلی آیلتس آکادمیک 7.5 لازم است، در حالی که نمره هیچ یک از بخش‌های آن زیر 7 نباشد.

شرایط و مدارک دریافت ویزای تحصیلی انگلستان

  • اصل و کپی برابر اصل پاسپورت معتبر
  • ترجمه رسمی شناسنامه
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی و ریز نمرات
  • رزومه تحصیلی متقاضی
  • مدرک زبان مربوطه از قبیل IELTS و TOEFL
  • اصل پذیرش تحصیلی
  • تکمیل فرم های ویزای دانشجویی
  • تمکن مالی دال بر توانایی مالی برای هزینه های زندگی و تحصیل
  • دو قطعه عکس پاسپورتی متقاضی
  • اصل و ترجمه گواهی عدم سوء پیشینه
  • هزینه بررسی پرونده توسط سفارت
  • شرایط دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه آکسفورد انگلستان

این دانشگاه طیف وسیعی از برنامه‌های پشتیبانی و مشاوره برای کمک به شما در مدیریت امور مالی خود در طول تحصیل در آکسفورد را ارائه می‌دهد.

Reach Oxford

تعدادی از بورس های تحصیلی Reach Oxford به دانشجویانی از کشورهای کم درآمد ارائه می‌شود که به دلایل سیاسی یا مالی یا به دلیل نبود امکانات آموزشی، شرایط مناسب برای تحصیل را ندارند. لیست کشورهای واجد شرایط در صفحه بورسیه تحصیلی دانشگاه آکسفورد قرار گرفته است.  

این بورسیه شامل یک حمایت 3-4 ساله از دانشجویان ورودی جدید است که بر هزینه تحصیل آنها اعمال می‌شود. متقاضیان ورود برای سال تحصیلی 21-22 تا 10 فوریه 21فرصت داشته‌اند که برای این بورسیه اقدام کنند (ابتدا باید پذیرش دانشگاه قطعی گردد). نتایج گزینش متقاضیان دریافت این بورسیه تا ماه مارس 21 اعلام خواهد شد.

سایر بورسیه های دانشگاه آکسفورد

  • بورس تحصیلی بنیاد هیل (دانشجویان با تایعیت روسی و برای تحصیل در دوره دوم کارشناسی)
  • بورس تحصیلی Bright Oceans Corporation (بورسیه دانشجویان چین)
  • بورس تحصیلی مرکز مطالعات اسلامی آکسفورد (بورس جوامع مسلمان ساکنان انگلستان)
  • بورس تحصیلی Palgrave Brown (بورسیه مخصوص دانشجویان اروپایی شرقی، تاجیکستان، ازبکستان و گرجستان)
  • یورس تحصیلی آکسفورد (یورسیه دانشجویان کشورهای کم درآمد)
  • برنامه دانش پژوهان لویدز (بورسیه ساکنان انگلستان از خانوارهایی با درآمد 25000 پوند یا کمتر)

هزینه های تحصیل و زندگی در  آکسفورد انگلستان

هزینه تحصیل در دانشگاه آکسفورد انگلستان

هزینه تحصیل در انگلستان و دانشگاه آکسفورد ارتباط مستقیمی با ملیت و تابعیت شما دارد. دانشگاه آکسفورد مقررات دولتی را برای ارزیابی اینکه از هر دانشجو چه هزینه‌ای باید دریافت کند، اعمال می‌کند.

  • هزینه سالیانه دوره پیش کلینیک پزشکی  برای دانشجویان غیربومی: 35.380 پوند
  • هزینه سالیانه دوره بالینی  برای دانشجویان غیربومی: 46.730 پوند
زندگی در آکسفورد انگلستان
Living in Oxford

هزینه زندگی در انگلستان و شهر آکسفورد

هزینه زندگی یک فرد مجرد در آکسفورد تقریبا 944.79 دلار (677.16 پوند) است. این مبلغ بدون احتساب اجاره منزل در نظر گرفته شده است.

  • هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر آکسفورد بین 950 تا 1.500 پوند در ماه است.
  • هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر آکسفورد بین 800 تا 1.300 پوند در ماه می باشد.

هزینه اقلام ضروری در آکسفورد

لیست قیمت برخی اقلام ضروری در آکسفورد به شرح زیر است:

رستوران

  • یک وعده غذا در یک رستوران معمولی: 10 پوند     
  • یکوعده غذا در رستوران های زنجیره ای مانند مک دونالد: 6 پوند
  • یک لیوان قهوه کاپوچینو: 3.02 پوند
  • آب معدنی 300 سی سی: 1.28 پوند

هزینه های مواد غذایی

  • شیر ساده (یک لیتر) 0.94 پوند
  • یک عدد نان سفید تازه (500گرم) 0.88 پوند
  • برنج سفید (1 کیلو) 0.76 پوند
  • تخم مرغ 12 عدد 2.10 پوند
  • پنیر محلی (1 کیلو) 6.65 پوند
  • فیله مرغ (1 کیلو) 6.44 پوند      
  • گوشت گوساله (1 کیلو) 13.53 پوند             
  • سیب (1 کیلو) 2.28 پوند
  • موز (1 کیلو) 1.35 پوند

هزینه حمل و نقل عمومی

  • بلیط تک سفره (رفت و آمد محلی) 2.50 پوند
  • ورودی تاکسی 2.50 پوند
  • هزینه تاکسی به ازاء هر کیلومتر 1.49 پوند

هزینه های ماهیانه انرژی

  • قبض (آب، برق، شارژ) برای یک آپارتمان به وسعت 85 مترمربع 121.59 پوند       
  • تعرفه موبایل محلی به ازاء هر دقیقه 0.14 پوند

هزینه زندگی در انگلستان

در کشور انگلستان به دلیل موقعیت جغرافیایی و فاصله‌ای که این کشور با سایر نقاط اروپا دارد، واردات بسیاری از اقلام با هزینه‌ای بیشتر از حد متوسط انجام می‌شود و همین امر سبب بالا بودن هزینه‌های زندگی در این کشور می‌شود. اما باید به این نکته هم توجه داشت که دستمزدهای پرداختی در این کشور نیز در حد مطلوبی است.

طبق برآوردهای انجام شده، متوسط هزینه زندگی در انگلستان برای یک فرد مجرد 2.200 پوند در ماه می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *