گلوکال پادکست | شماره 3
در گلوکال پادکست ما به مباحث جذاب دنیای پزشکی می‌پردازیم. در قسمت سوم این پادکست 3 اپلیکیشن جذاب برای پزشکان رو معرفی کردیم.
پخش ویدیو
زمان مطالعه: 2 دقیقه

قصد داریم ازاین‌به‌بعد در این پادکست، اپلیکیشن‌های جالب و به‌درد‌بخور برای پزشکان رو معرفی کنیم که زندگی حرفه‌ای شما رو متحول خواهند کرد. در این قسمت سه اپلیکیشن فوق‌العاده پرطرفدار در دنیای پزشکی رو معرفی می‌کنیم.

Complete Anatomy

دانلود: Apple | Android

بذارید از اپلیکیشن Complete Anatomy محصول شرکت 3D4Medical شروع کنیم. این شرکت از تکنولوژی خلاق سه‌بعدی استفاده می‌کنه تا به شما امکان این رو بده که آناتومی بدن انسان رو ببینید، روشون زوم کنید، بچرخونید، باز کنید و از زوایای مختلف بررسی‌شون کنید. همچنین ویدیوهای انیمیشن این اپلیکیشن اطلاعات آموزشی مفیدی ارائه می‌دن. Complete Anatomy برای دانشجویان، مدرسان، پزشکان و دیگر فعالان حوزه پزشکی و درمان قابل‌استفاده است. محتوای موجود در این پلتفرم توسط گروهی از متخصصین آناتومی و پزشکی از بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های سراسر جهان بررسی و راستی‌آزمایی می‌شه. از سال 2019 این اپ به پلتفرمی برای انتشار دوره‌های آموزشی تعاملی آناتومی هم تبدیل شد. Complete Anatomy که جایزه طراحی شرکت Apple رو برده و در سال 2015 و 2016، عنوان برترین اپلیکیشن در اپ استور اپل رو به خودش اختصاص داده، حدود 2 میلیون و 500 کاربر فعال داره و در 160 کشور دنیا توسط اعضای جامعه پزشکی مورداستفاده قرار می‌گیره.

Epocrates

دانلود: Apple | Android

اپلیکیشن بعدی، اپلیکیشن Epocrates هست که اسمش رو از Hippocrates یا همون بقراط، پدر علم پزشکی الهام گرفته. Epocrates یکی از محبوب‌ترین اپ‌ها در دنیای پزشکیه که تخصص‌اش در زمینه داروهاست. پزشکان از این اپلیکیشن برای جستجوی اطلاعات درباره داروها، هم‌فکری با پزشکان دیگه و محاسبه سریع داده‌های پزشکی استفاده می‌کنن. نسخه رایگان Epocrates به‌عنوان یک منبع کامل از مَراجع پزشکی عمل می‌کنه، ولی نسخه خریدنی اپ مثل یک مکمل برای حرفه پزشکیه که می‌تونید باهاش نتایج آزمایشگاهی رو تحلیل کنید و داروهای جایگزین رو پیدا کنید. از ویژگی‌های Epocrates اینه که آفلاین هم کار می‌کنه و به‌همین‌دلیل در شرایط اورژانسی که اینترنت در دسترس نیست هم می‌شه ازش استفاده کرد.

Pepid

دانلود: Apple | Android

و بالاخره Pepid، یک اپلیکیشن پشتیبانی تصمیم‌گیری و مرجع پزشکیه که به‌طور خاص برای پزشکان اورژانس و پارامدیک‌ها طراحی شده و برای دانشجویان، اینترن‌ها، رزیدنت‌ها و پرستاران هم بسیار مفیده. Pepid به پزشکان کمک می‌کنه که از تشخیص پزشکی و انتخاب نحوه درمان مطمئن بشن. این اپ در 150 کشور جهان مورداستفاده قرار می‌گیره و در حالت آفلاین هم کار می‌کنه. Pepid برای بیش از 3 هزار شرایط بالینی، شرح حال و اطلاعات داره و تصاویر باکیفیت رادیوگراف، عکس داروها و تصویرسازی‌های توصیفی ارائه می‌ده. با وارد کردن علائم بیمار، نتایج آزمایشگاهی و معاینات، اپلیکیشن قادر به تشخیص بیماری و تجویز داروی درسته.  

در قسمت‌های بعدی گلوکال پادکست، اپلیکیشن‌های بیشتری رو بهتون معرفی خواهیم کرد. تا یک اپیزود دیگه، خدا یار و نگه‌دارتون.

پادکست های مرتبط و پیشنهادی