آنچه در این مقاله می‌خوانید

زمان مطالعه: 6 دقیقه

معرفی دانشگاه برادفورد انگلستان

دانشگاه برادفورد رسما در سال 1966 به عنوان یک مرکز دانشگاهی نام گرفت و چهلمین دانشگاهی است که در انگلستان تاسیس شده است. اما شروع فعالیت آن به عنوان یک مرکز آموزشی مربوط به سال 1832 است. بیش از 20% دانشجویان این دانشگاه خارجی هستند و از سراسر نقاط جهان برای تحصیل به برادفورد آمده‌اند.

تاریخچه دانشگاه برادفورد

مقدمه تاسیس این دانشگاه مربوط است به سال 1832، زمانی که شهر برادفورد نیاز به نیروهای کارگر متخصص در رشته‌های گوناگون پیدا کرد. به همین دلیل در ابتدا مرکزی به نام «انستتیتو مکانیک» در این شهر دایر شد که به تدریج توسعه یافت تا به دانشگاه امروزی تبدیل شد.

موقعیت جغرافیایی برادفورد

برادفورد در غرب ایالت یورکشایر که تقریبا در مرکز کشور انگلستان قرار دارد، واقع شده است. این شهر هفتمین شهر بزرگ انگلستان است و به دلیل حجم بسیار بالای تولید و صادرات پشم، به «پایتخت پشم» جهان شهرت دارد. علاوه بر این، برادفورد یکی از مراکز گردشگری مهم در انگلستان به شمار می‌آید.

اقتصادی برادفورد به ارزش بیش از 9.5 میلیارد پوند، هشتمین اقتصاد بزرگ انگلیس است. دفتر مرکزی سازمان‌های بزرگی مانند موریسونز، انجمن ساختمان یورکشایر و آریس (پیس) در این شهر قرار دارند.

برادفورد همچنین یک شهر جوان، کارآفرین و محل زندگی تعدادی از استارت آپ های مهیج است.

آب و هوای این شهر مانند اغلب مناطق انگلستان معتدل و دریایی است. در تمام فصل‌ها بارندگی‌های پراکنده رخ می‌دهند و دمای هوا تغییرات شدیدی ندارد.

دانشگاه برادفورد انگلستان
University of Bradford Sign and Building – Bradford Campus, West Yorkshire, UK

رنکینگ دانشگاه برادفورد

دانشگاه برادفورد انگلستان در میان دانشگاه‌های انگلستان رتبه 60 تا75 را دارد، این در حالی است که این دانشگاه در بین کلیه دانشگاه‌های جهان رتبه 650-601 را دارا می‌باشد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید دکتر صادق زیباکلام، فارغ التحصیل این دانشگاه می باشند.

شرایط تحصیل در مقاطع مختلف در دانشگاه برادفورد انگلستان

اگر زبان اول شما انگلیسی نیست، قبل از اینکه در یکی از دوره‌های کارشناسی یا کارشناسی ارشد دانشگاه برادفورد انگلستان تحصیل کنید، باید مدارک مهارت انگلیسی خود را ارائه دهید. نمره استاندارد و مورد قبول برای دانشگاه آیلتس 6 می‌باشد.

شرایط پذیرش دانشگاه برادفورد انگلستان

هر دانشگاه سیستم خاص خود را برای پذیرش و برنامه های تحصیلات تکمیلی دارد. بنابراین ، اگر شما علاقه مند به شرکت در دوره های تحصیلات تکمیلی هستید، باید با توجه به شرایط دانشگاه برادفورد انگلستان برای اخذ پذیرش اقدام کنید.

متقاضیان ایرانی برای کسب پذیرش از این دانشگاه می‌بایست مدرک پیش دانشگاهی ارئه نمایند، که معدل مورد قبول آن برای بعضی رشته‌ها  14، برای بعضی دیگر از رشته‌ها 15 و برای رشته‌های خاصی مانند پزشکی و حقوق باید حداقل 16 باشد.

در صورتی که متقاضی مدرک دیپلم دوره قدیم را داشته باشد، باید حتما در دوره یک ساله پیش دانشگاهی دانشگاه برادفورد شرکت نماید. در این صورت معدل مورد قبول حداقل 14 خواهد بود.

ددلاین و زمان ثبت نام در دانشگاه برادفورد

آخرین زمان مجاز برای درخواست پذیرش از دانشگاه برادفورد انگلستان برای اغلب رشته‌ها 21 ژانویه 2021 است. اما برای برخی رشته‌ها این تاریخ 30 ژوئن 2021 می‌باشد.

اولین ترم سال تحصیلی 2021-2022 برای تحصیل در دانشگاه برادفورد انگلستان در تاریخ 20 سپتامبر آغاز می‌گردد.

معرفی دانشکده های دانشگاه برادفورد انگلستان

دانشگاه برادفورد انگلستان از چهار دانشکده مجزا تشکیل شده است، که هریک مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی مخصوص به خود را دارند.

دانشکده مهندسی

این دانشکده از 6 دپارتمان تشکیل شده است و دانش آموختگان به دلیل ارتباط تنگاتنگی که میان این دانشکده و فضای کار صنعتی وجود دارد، عمدتا آینده شغلی بسیار خوبی خواهند داشت. امروزه بسیاری از این دانش آموختگان در مراکزی مانند خودروسازی فورد، خودروسازی جگوار و لندروور، بی بی سی و مایکروسافت مشغول به کار هستند.

دانشکده علوم بهداشت و سلامت

این دانشکده در حوزه پرستاری، مامایی و سایر مباحث تخصصی حوزه سلامت شهرت بسیار خوبی دارد و تجهیزات و امکانات این دانشکده کاملا به روز هستند. ساختمان این دانشکده دو کلینیک عمومی بسیار مجهز، دو مرکز فیزیوتراپی، یک لابراتوار تست حرکتی و یک مرکز عکسبرداری با اشعه ایکس را در خود جا داده است.

حتما بخوانید
دانشگاه تورین ایتالیا | معرفی و شرایط پذیرش 2021

دانشکده علوم زندگی

دانشکده علوم زندگی از چهار دپارتمان مجزا تشکیل شده است و در حوزه‌های پزشکی و داروسازی بسیار فعال می‌باشد. همچنین ارتباط نزدیکی بین این دانشکده با صنایع داروسازی و همچنین بخش سلامت کشور انگلستان وجود دارد. در ساختمان این دانشکده یک بخش  Bioimaging(تصویربرداری زنده)، یک شبیه ساز کالبدشکافی و آناتومی و همچنین یک مرکز بسیار مجهز تحقیقات جرایم وجود دارد.

دانشکده مدیریت، حقوق و علوم اجتماعی

این دانشکده از سه مدرسه مجزا تشکیل شده که هر سه در در پردیس دانشگاه اصلی قرار دارند و با یکدیگر به طور متمرکز همکاری می‌کنند. این دانشکده همچنین همکاری نزدیکی با نهادهای بزرگ جهانی مانند سازمان ملل، بانک جهانی و… دارد.

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه برادفورد انگلستان

برای تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه برادفورد انگلستان ابتدا باید در یک دوره علوم بالینی شرکت کنید. طول دوره پزشکی در دانشگاه برادفورد انگلستان 4 سال می‌باشد. این دوره تمرکز بالایی بر علوم بالینی و تأکید زیادی بر مهارت‌های آناتومی و فیزیولوژی دارد. دوره پزشکی برادفورد تحقیق، تخصص بالینی و آموزش حرفه‌ای را شامل می‌شود.

فارغ التحصیلان علوم بالینی به تحصیلات تکمیلی رسیده‌اند و منجر به مشاغل پزشکی، علوم بهداشتی و سایر نقش‌های بهداشتی می‌شود.

محل تحصیل دانشجویان پزشکی، در دانشکده داروسازی و علوم پزشکی برادفورد می‌باشد.

تحصیل پزشکی در دانشگاه برادفورد انگلستان
Group of medical students

شرایط تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه برادفورد

در این دانشگاه برای متقاضیان بین‌المللی اغلب رشته‌ها، نمره آیلتس آکادمیک 6 با حداقل نمره 5.5 برای هریک از زیر بخش‌ها مورد قبول است، اما بعضی رشته‌ها نمره بالاتری لازم دارند.

هزینه تحصیل در دانشگاه برادفورد انگلستان

نوع دورههزینه سالانه
دوره های مبتنی بر آزمایشگاه (کلیه دوره‌های دانشکده مهندسی و انفورماتیک و دانشکده علوم زندگی)20.118 پوند
مبتنی بر کلاس16.895 پوند
کارشناسی بهداشت عمومی و رفاه اجتماعی16.895 پوند
مدیریت MBA23.165 پوند

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه برادفورد

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه برادفورد برای دانشجویان بومی، 9.250 پوند و برای دانشجویان بین‌المللی 20.118 پوند است. این شهریه برای تحصیل در رشته‌های فیزیوتراپی، پرستاری، کار درمانی و بهداشت روان نیز یکسان است.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه برادفورد

بورس تحصیلی برای متقاضیان بین‌المللی و اتحادیه اروپا براساس برتری تحصیلی، مشکلات اقتصادی، رشته تحصیلی، سطح تحصیلات و ملیت دانشجویان در دسترس است. دانشجویان می‌توانند برای بیش از یک نوع بورس تحصیلی اقدام کنند اما به طور معمول فقط یک برنامه به متقاضیان تعلق می‌گیرد.

اگر دانشجوی دوره تحصیلات تکمیلی هستید و موفق به دریافت بورسیه تحصیلی شده‌اید، مغایرتی با درخواست وام تحصیلات تکمیلی نخواهد داشت.

شرایط و مدارک دریافت ویزای تحصیلی انگلستان

  • اصل و کپی برابر اصل پاسپورت معتبر
  • ترجمه رسمی شناسنامه
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی و ریز نمرات
  • رزومه تحصیلی متقاضی
  • مدرک زبان مربوطه از قبیل IELTS و TOEFL
  • اصل پذیرش تحصیلی
  • تکمیل فرم‌های ویزای دانشجویی
  • تمکن مالی دال بر توانایی مالی برای هزینه‌های زندگی و تحصیل
  • دو قطعه عکس پاسپورتی متقاضی
  • اصل و ترجمه گواهی عدم سوء پیشینه
  • هزینه بررسی پرونده توسط سفارت

هزینه های زندگی در شهر برادفورد و کشور انگلستان

هزینه های زندگی در شهر برادفورد

  • هزینه زندگی یک فرد مجرد در این شهر تقریبا  797.62$ (571.68£) است. این مبلغ بدون احتساب اجاره منزل در نظر گرفته شده است.
  • هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر برادفورد بین 385 تا 600 پوند در ماه است.
  • هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر برادفورد بین 320 تا 550 پوند در ماه می باشد.
حداقل هزینه های زندگی در برادفوردهفته 4251 هفته
محل اقامت3.780 – 6.910 پوند4.335 – 8.305 پوند
غذا، لوازم آرایشی و لباسشویی (با هزینه 60 پوند در هفته)2.520 پوند3.060 پوند
سرویس بهداشتی، لباسشویی و خانگی (با هزینه 15 پوند در هفته)630 پوند765 پوند
کتاب، لوازم التحریر، کپی و چاپ (بر اساس 10 پوند در هفته)420 پوند510 پوند
هزینه های تلفن همراه (بر اساس 10 پوند در هفته)420 پوند510 پوند
سفر محلی – در صورت نیاز (براساس 15 پوند در هفته) 420 پوند510 پوند
هزینه های راه اندازی 500 پوند500 پوند
بیمه دارایی شخصی70 پوند70 پوند
حداقل کل تخمینی8.970 تا 12.100 پوند10.515 تا 14.485 پوند
هزین هتحصیل در برادفورد
Living in Bradford

هزینه‌ های زندگی در کشور انگلستان

در کشور انگلستان به دلیل موقعیت جغرافیایی و فاصله‌ای که این کشور با سایر نقاط اروپا دارد، واردات بسیاری از اقلام با هزینه‌ای بیشتر از حد متوسط انجام می‌شود و همین امر سبب بالا بودن کلی هزینه های زندگی در انگلستان می‌شود. اما باید به این نکته هم توجه داشت که دستمزدهای پرداختی در این کشور نیز در حد مطلوبی است.

طبق برآوردهای انجام شده، متوسط هزینه زندگی در انگلستان برای یک فرد مجرد 2.249 پوند در ماه می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *