آنچه در این مقاله می‌خوانید

زمان مطالعه: 7 دقیقه

معرفی دانشگاه امپریال کالج لندن

دانشگاه امپریال کالج لندن در زمره برجسته‌ترین مراکز دانشگاهی جهان قرار دارد که به فرمان شاه ادوارد هفتم، پسر ارشد ملکه ویکتوریا، ملکه وقت انگلستان تاسیس شده است. این دانشگاه رویکرد بین‌المللی بالایی دارد و در حال حاضر بیش از نیمی از دانشجویان آن از خارج کشور انگلستان به این دانشگاه آمده اند. پردیس این دانشگاه یکی از مجهزترین مراکز تحصیلی و رفاهی برای دانشجویان است، به طوری که تعداد زیادی رستوران و کافه در این محل قرار دارند و این مجموعه حتی کلوپ شبانه و سینما نیز دارد.

تاریخچه دانشگاه امپریال کالج لندن

تاسیس رسمی این مرکز دانشگاهی در سال 1907 انجام گرفته است، اما شروع فعالیت آن مربوط به سال 1845 است، زمانی که کالج امپریال شیمی با حمایت پرنس آلبرت، پدر شاه ادوارد هفتم در لندن شروع به کار کرد. پرنس آلبرت علاقه زیادی به تاسیس یک مرکز علمی فرهنگی وابسته به خانواده سلطنتی داشت و به همین دلیل از تاسیس اولین کالج سلطنتی در لندن حمایت کرد. از سوی دیگر در اوایل قرن بیستم با افزایش قدرت در کشور آلمان، دولتمردان انگلیسی که نگران پیشرفت علمی و تکنولوژیک این کشور در مقایسه با انگلستان بودند، دست به اقداماتی برای تقویت بنیان علمی کشور زدند که یکی از این اقدامات ترکیب چند کالج مختلف با یکدیگر و تاسیس رسمی کالج امپریال لندن بود.

موقعیت جغرافیایی دانشگاه امپریال کالج لندن

علاقه پرنس آلبرت به تاسیس یک مرکز فرهنگی سلطنتی در لندن سبب شده است تا پردیس مرکزی کالج امپریال، واقع در منطقه کنزیگتون لندن، امروزه در مرکز یک منطقه فرهنگی و گردشگری بسیار جالب توجه قرار داشته باشد. این منطقه را به طور کلی آلبرتوپولیس نیز می‌خوانند و موزه‌ها، گالری‌ها و کتابخانه‌های بسیار ارزشمند واقع در این منطقه، کالج سلطنتی لندن را احاطه کرده‌اند. علاوه بر این دو پارک، کنزیکتن گاردنز و هاید پارک، پارک‌های معروف لندن نیز در فاصله بسیار نزدیکی از این کالج قرار گرفته‌اند. به طوریکه دانشجویان می‌توانند فاصله کالج تا پارک را پیاده طی کنند.  لازم است بدانید که طبق جدیدترین نظرسنجی‌های بین‌المللی، لندن به عنوان بهترین شهر دانشگاهی دنیا انتخاب شده است.

رنکینگ دانشگاه امپریال کالج لندن

دانشگاه امپریال کالج لندن در میان برترین دانشگاه‌های انگلستان رتبه 3 را دارد. این در حالی است که این دانشگاه در رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های جهان جایگاه 8 را به خود اختصاص داده است.

 در رتبه بندی برترین دانشگاه‌ها برای تحصیل پزشکی، رتبه دانشگاه امپریال کالج لندن در سطح جهان 11 و در کشور انگلستان 4 می‌باشد.

در نتیجه 5 دانشگاه برتر برای تحصیل پزشکی در انگلستان در کنار دانشگاه امپریال کالج لندن عبارتند از:

  1. دانشگاه آکسفورد
  2. دانشگاه کمبریج
  3. کالج دانشگاهی لندن
  4. کالج امپریال لندن
  5. کینگز کالج لندن
دانشگاه امپریال کالج لندن

دستاوردها و افتخارات علمی دانشگاه امپریال کالج لندن

  • از میان فارغ‌التحصیلان بیشمار این کالج به معروف‌ترین آنها، سر الکساندر فلمینگ کاشف آنتی بیوتیک پنی سیلین می‌‎توان اشاره کرد که به دلیل این کشف خود برنده جایزه نوبل پزشکی سال 1945 شد و همچنین در سال 1999 از طرف مجله تایمز در لیست صد شخصیت مهم قرن بیستم قرار گرفت.
  • Sir George Paget Thomson به دلیل کمک به کشف آزمایشی پراش الکترون توسط کریستال‌ها، جایزه نوبل (جایزه مشترک) را در سال 1937 دریافت کرد.
  • دنیس گابور به دلیل اختراع و توسعه روش هولوگرافیک، جایزه نوبل را در سال 1971 دریافت کرد.
  • به دلیل تحقیق در مورد سازگاری کربوهیدرات ها و ویتامین C در سال 1937 جایزه نوبل را دریافت کرد (این جایزه برای 1937-12 با پل کارر تقسیم شد).
  • Sir Cyril Norman Hinshelwood به دلیل کمک به تحقیقات در مورد مکانیسم واکنش‌های شیمیایی، در سال 1956 جایزه نوبل (جایزه مشترک) را دریافت کرد.
  • سر فردریک گولند هاپکینز، برای کشف ویتامین‌های محرک رشد، در سال 1929 جایزه نوبل (جایزه مشترک) را دریافت کرد.

معرفی دانشکده‌های امپریال کالج لندن

دانشکده پزشکی

دانشکده پزشکی کالج امپریال لندن یکی از بزرگترین دانشکده‌های پزشکی اروپاست، به طوریکه بخشی از پردیس آن در شمال و بخشی دیگر در غرب لندن قرار دارد. این دانشکده با بیمارستان‌ها و کلینیک‌های متعددی در سطح شهر لندن به طور گسترده همکاری می‌کند.

دانشکده مهندسی

دانشکده مهندسی کالج امپریال لندن به عنوان یکی از برترین و پیشرفته ترین مراکز آموزشی علوم مهندسی در جهان شناخته می‌شود و همچنین از لحاظ سطح آموزش علوم مهندسی اولین رتبه را در کشور انگلستان دارد. این دانشکده از 10 دپارتمان تشکیل شده است که همگی در پردیس این دانشکده قرار دارند و تمرکز مکانی آنها زمینه مناسبی برای انجام تحقیقات و همکاری‌های علمی و دانشگاهی دانشجویان و سایر علاقه‌مندان فراهم می‌سازد.

دانشکده علوم طبیعی

این دانشکده از پنج دپارتمان و تعداد زیادی مرکز آزمایشگاهی و تحقیقاتی تشکیل شده است و تلاش دارد تا علوم طبیعی مانند ریاضیات، فیزیک و… را در بالاترین سطح آموزشی و با جدیدترین متدهای علمی به متقاضیان ارائه نماید.

مدرسه بازرگانی

مدرسه بازرگانی کالج امپریال لندن با رویکرد الهام بخشی و راهنمایی استعدادهای درخشان در زمینه علوم بازرگانی و اجتماعی فعالیت می‌کند و تلاش دارد رهبران موثری برای آینده جهان تربیت نماید. فضای این مدرسه از سال 2021 گسترش پیدا خواهد کرد و علاوه بر ساختمان اصلی آن واقع در محله کنزیگتون، یک پردیس جدید و بزرگتر نیز در White City (منطقه‌ای در شمال غربی لندن) به آن اختصاص خواهد یافت.

تحصیل در مقاطع مختلف در دانشگاه امپریال کالج لندن

تحصیل در مقطع کارشناسی در امپریال کالج لندن

دانشگاه امپریال کالج لندن طیف وسیع و متنوعی از واحدهای درسی در انواع شاخه‌ها را برای دوره کارشناسی ارائه می‌کند. این کالج از چهار دانشکده اصلی و تعداد زیادی مرکز آموزشی و رفاهی تشکیل شده است که محیط بسیار مطلوبی را برای تحصیل و زندگی دانشجویان فراهم می‌کند. همچنین این کالج امکانات رفاهی و خوابگاهی بسیار خوبی برای دانشجویان مقطع کارشناسی دارد.

تحصیل کارشناسی ارشد و دکترا در امپریال کالج لندن

برای دریافت پذیرش تحصیلی در دوره کارشناسی ارشد شما باید بصورت آنلاین اقدام کنید. پس از ایجاد یک حساب آنلاین، می‌توانید دوره مورد نظر خود را جستجو کرده و درخواست خود را شروع کنید. در هر ارائه درخواست پذیرش، تنها امکان انتخاب دو برنامه را خواهید داشت. در صورتی که انتخاب اول شما ناموفق باشد، گزینه دوم شما پردازش می‌شود. متقاضیان خارج از کشور باید حداکثر تا 30 ژوئن برای اخذ پذیرش اقدام کنند و اتباع انگلستان و متقاضیانی که نیاز به اخذ ویزا دارند، باید تا تاریخ 1 آگوست اقدام کنند تا مطمئن شوند که درخواست‌شان به موقع بررسی شود.

حتما بخوانید
دانشگاه تورین ایتالیا | معرفی و شرایط پذیرش 2021

دانشگاه امپریال کالج لندن، شرایط بسیار خوبی برای تحصیل متقاضیان تحصیل کارشناسی ارشد و دکترا دارد. به طور مثال این کالج خوابگاه‌های مناسبی برای دانشجویان این مقاطع تدارک دیده است و علاوه بر آن، در صورتی که دانشجو تمایل داشته باشد، منزل خصوصی برای خود تهیه کند، کالج در یافتن منزل مناسب به او کمک می‌کند.

شرایط پذیرش امپریال کالج لندن

مدارک مورد نیاز برای پذیرش از دانشگاه امپریال کالج لندن:

  • مدرک دیپلم (معادل نمره A یا B+)
  • رتبه عالی در کنکور
  • پرداخت هزینه درخواست
  • پرداخت بخشی از شهریه دانشگاه
  • ریز نمرات (مقاطع تحصیلی گذشته)
  • انگیزه نامه

 ددلاین دانشگاه امپریال کالج لندن

این زمان برای متقاضیان  پزشکی ورودی 2021 تا تاریخ 15 اکتبر 2020 می‌باشد. اما متقاضیان سایر رشته‌ها تا ساعت 18.00(به وقت انگلستان) تاریخ 29 ژانویه 2021 برای ارسال درخواست پذیرش خود فرصت دارند. البته به طور معمول این ددلاین تا 15 ژانویه تعیین شده است ولی با توجه به محدودیت‌های ناشی از بیماری کووید-19 در حال حاضر دو هفته به آن اضافه شده است.

سایر مدارک مانند آزمون ورودی، آمادگی جسمانی و مدارک امنیتی باید حداکثر تا تاریخ 25 آگوست 2021 ارائه شوند.

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه امپریال کالج لندن

  • نمره آیلتس آکادمیک 7 با حداقل 6.5 برای هر یک از زیر بخش ها
  • پذیرفته شدن در آزمون BMAT
  • لازم است به خاطر داشته باشید که متقاضیان ورود به رشته پزشکی این کالج باید همزمان با ارسال درخواست پذیرش حتما برای آزمون BMAT هم ثبت نام کنند و آخرین تاریخ ثبت نام هم مانند درخواست پذیرش 15 اکتبر هر سال می‌باشد.
دانشگاه امپریال کالج لندن
Study Medicine in UK

شرایط تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه امپریال کالج لندن

حداقل نمره قابل قبول برای دریافت پذیرش و تحصیل در دانشگاه امپریال کالج لندن، داشتن نمره 6.5 آیلتس آکادمیک با حداقل نمره 6 برای هریک از  زیر بخش‌ها است. البته توجه داشته باشید که ممکن است برای تحصیل در برخی رشته‌ها و مقاطع به نمره بالاتری نیاز داشته باشید.

شرایط و مدارک دریافت ویزای تحصیلی

  1. اصل و کپی برابر اصل پاسپورت معتبر
  2. ترجمه رسمی شناسنامه
  3. ترجمه رسمی مدارک تحصیلی و ریز نمرات
  4. رزومه تحصیلی متقاضی
  5. مدرک زبان مربوطه از قبیل IELTS و TOEFL
  6. اصل پذیرش تحصیلی
  7. تکمیل فرم های ویزای دانشجویی
  8. تمکن مالی دال بر توانایی مالی برای هزینه‌های زندگی و تحصیل
  9. دو قطعه عکس پاسپورتی متقاضی
  10. اصل و ترجمه گواهی عدم سوء پیشینه
  11. هزینه بررسی پرونده توسط سفارت

شرایط بورسیه تحصیلی کالج امپریال

بورسیه تحصیلی پرزیدنت

این بورسیه برای تمام دانشجویان اعم از بومی و بین‌المللی قابل استفاده است، مشروط بر اینکه شرایط تحصیلی آنها بسیار عالی و درخشان باشد. مبلغ این بورسیه 1.000 پوند برای هر سال تحصیلی است.

هزینه تحصیل و زندگی در امپریال کالج لندن

هزینه تحصیل در دانشگاه امپریال کالج لندن

هزینه تحصیل برای متقاضیان پزشکی در کالج امپریال لندن برای سال تحصیلی 21-22 مبلغ 45.300 پوند می‌باشد. این مبلغ برای سال‌های آینده با توجه به شرایط ممکن است مقداری افزایش داشته باشد. علاوه بر این مبلغ هزینه‌های جانبی مختلفی نیز وجود دارد که بسته به شرایط ممکن است شما ناچار به پرداخت آنها باشید، مانند هزینه‌ای که برای رفت و آمد به مراکز درمانی آموزشی در نقاط مختلف لندن می‌پردازید.

هزینه‌ های زندگی در لندن انگلستان

هزینه زندگی یک فرد مجرد در لندن تقریبا 1.180 دلار(845.94 پوند) است. این مبلغ بدون احتساب اجاره منزل در نظر گرفته شده است.

  • هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر لندن بین 1300 تا 2500 پوند در ماه است.
  • هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر لندن بین 1000 تا 1600 پوند در ماه می باشد.
Living in London

هزینه اقلام ضروری در لندن

لیست قیمت برخی اقلام ضروری در لندن به شرح زیر است:

  • یک وعده غذا در یک رستوران معمولی 15.00 پوند  
  • یک وعده غذا در رستوران‌های زنجیره‌ای مانند مک دونالد  6 پوند
  • یک لیوان قهوه کاپوچینو معمولی 2.93 پوند
  • آب معدنی 300 سی سی  1.19 پوند
  • شیر ساده (یک لیتر) 0.93 پوند
  • یک عدد نان سفید تازه (500گرم)  1.02 پوند
  • برنج سفید (1 کیلو) 1.48  پوند
  • تخم مرغ 12 عدد 2.22   پوند
  • پنیر محلی (1 کیلو) 6.76  پوند
  • فیله مرغ (1 کیلو)  6.05  پوند     
  • گوشت گوساله (1 کیلو) 9.82 پوند
  • سیب (1 کیلو) 2.15  پوند           
  • موز (1 کیلو) 1.09  پوند              

هزینه‌ های حمل و نقل عمومی در لندن

  • بلیط تک سفره (رفت و آمد محلی)  2.80  پوند         
  • ورودی تاکسی 2.60 پوند
  • هزینه تاکسی به ازاء هر کیلومتر 1.70  پوند              

هزینه‌ قبوض

  • قبض‌ها (آب، برق، شارژ..) برای یک آپارتمان به وسعت 85 مترمربع 177.14  پوند              
  • تعرفه موبایل محلی به ازاء هر دقیقه 0.12 پوند       

هزینه‌ های زندگی در کشور انگلستان

در کشور انگلستان به دلیل موقعیت جغرافیایی و فاصله‌ای که این کشور با سایر نقاط اروپا دارد، واردات بسیاری از اقلام با هزینه‌ای بیشتر از حد متوسط انجام می‌شود و همین امر سبب بالا بودن کلی هزینه‌های زندگی در این کشور می‌شود. اما باید به این نکته هم توجه داشت که دستمزدهای پرداختی در این کشور نیز در حد مطلوبی است.

طبق برآوردهای انجام شده، متوسط هزینه زندگی در انگلستان برای یک فرد مجرد 2.250 پوند در ماه می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *