بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی در اروپا

آنچه در این مقاله می‌خوانید

زمان مطالعه: 16 دقیقه

پزشکی که سال‌ها است به عنوان یکی از پردرآمدترین و پرطرفدارترین مشاغل دنیا شناخته می‌شود، در سال‌های اخیر در میان نوجوانان و جوانان بسیار محبوبیت پیدا کرده است و همچنین تقاضا برای آن روز به روز در حال افزایش است؛ اما در ایران صندلی‌ها برای پذیرش دانشجوی پزشکی تغییری نکرده است و سال‌ها است که ثابت مانده است. در نتیجه، این امر باعث شده است که بسیاری از محصلان و دانشجویان مقصد دیگری را برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی انتخاب کنند و خب بسیاری از آنها تحصیلات پزشکی در اروپا را ترجیح می‌دهند. همان‌طور در مقاله راهنمای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشورهای اروپایی گفتیم، تحصیل پزشکی در اروپا می‌تواند به مشتاقان رشته‌های پزشکی کمک کند تا راحت‌تر به هدف تحصیلی خود دست پیدا کنند. چرا که دانشگاه‌های اروپا بهترین آموزش پزشکی با استانداردهای جهانی را با شهریه کم و هزینه‌های پایین زندگی ارائه می‌دهند.

اما کدام کشور برای تحصیل در رشته‌های پزشکی در اروپا بهتر است؟ در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا با بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی در اروپا آشنا شوید و همچنین دانشگاه‌های پزشکی این کشورها را نیز بشناسید.

مجارستان

بهترین کشورها برای تحصیل در رشته‌های پزشکی در اروپا

مجارستان در قلب اروپا واقع شده است و دارای فرهنگ و تاریخ غنی با 9.9 میلیون نفر جمعیت است. دانشگاه‌های پزشکی مجارستان در سطح جهانی بسیار شناخته شده هستند و در QS Global در میان 300 دانشگاه برتر قرار دارند. در مجارستان و در دانشگاه‌های این کشور، رشته‌های پزشکی به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و این امکان برای دانشجویان سراسر جهان فراهم است که سر کلاس‌های این دانشگاه‌ها و با یک زبان بین الملل بنشینند. فارغ التحصیلان دانشگاه مجارستان واجد شرایط برای آزمون‌های USMLE ، MCCEE ، MCCQE ، PLAB و سایر امتحانات مرتبط در انگلستان، کانادا و آمریکا هستند. میانگین هزینه تحصیل در مجارستان سالانه حدود 16000 یورو است و هزینه زندگی بین 200 تا 300 یورو در ماه برای فردی کم هزینه است.

دانشگاه‌های پزشکی مجارستان به زبان انگلیسی

مجارستان دارای چهار دانشگاه پزشکی با نحوه آموزش بسیار معتبر و استاندارد است که به زبان انگلیسی تدریس دارند. هر یک از این دانشگاه‌ها با استانداردهای اروپا مطابقت دارند. همین موضوع باعث می‌شود که مدرک گرفته شده از این دانشگاه‌ها هم در اتحادیه اروپا و هم آمریکا مدرکی معتبر و قابل استناد باشد. جدول زیر لیست دانشگاه‌های مجارستان است که به زبان انگلیسی تدریس دارند:

شمارهنام دانشگاه
1 دانشگاه سملویس بوداپست (Semmelweis University Budapest)
2 دانشگاه دبرسن مجارستان (University Debrecen)
3 دانشگاه پچ مجارستان (University of Pecs)
4 دانشگاه سگد مجارستان (University Szeged)

در ادامه درباره دانشگاه‌های پزشکی به زبان انگلیسی را با توجه به رتبه بندی دانشگاه‌ها در QS World خواهیم گفت:

1- دانشگاه سملویس بوداپست (Semmelweis University Budapest)

دانشگاه Semmelweis رتبه برتر در میان دانشگاه‌های پزشکی در مجارستان را از آن خود کرده است. این دانشگاه پزشکی در سال 1769 تأسیس شد و قدیمی‌ترین و بزرگترین دانشگاه مجارستان است و با دانشگاه‌های سراسر اروپا برای افزایش سطح دانش و تجربه کار دانشجویان خود همکاری می‌کند.

2- دانشگاه دبرسن مجارستان (University Debrecen)

دانشگاه Debrecen به عنوان اولین پردیس دانشگاهی در اروپای مرکزی  شناخته می‌شود که دارای 22 دپارتمان علوم پایه و 25 دپارتمان بالینی است. این دانشکده در 45 واحد نظری و بالینی خود به تحقیقات بین المللی در زمینه علوم زیستی مشغول است.

3- دانشگاه پچ مجارستان (University of Pecs)

دانشگاه Pécs با برنامه‌های تحصیلی متنوعی که برای متقاضیان خارجی ترتیب می‌دهد، تقریباً از 4000 دانشجو از 70 کشور جهان دعوت می‌کند تا هر سال در این دانشگاه ثبت نام کنند. این دانشگاه همچنین، به عنوان مرکز برای دانشجویان در تحصیل در رشته‌های داروسازی، دندانپزشکی و میکروبیولوژی در مجارستان شناخته می‌شود.

4- دانشگاه سگد مجارستان (University Szeged)

دانشکده پزشکی Szeged که آزمایشگاه‌های پیشرفته‌ای را در خود جای داده است، در زمینه‌های مختلف علوم زیستی، تحقیقاتی انجام می‌دهد و همچنین برای دانشجویان سراسر جهان بهترین مکان برای تحصیل پزشکی در اروپا به شمار می‌آید. این دانشگاه در شبکه فارغ التحصیلان خود دارای برندگان مختلف جایزه نوبل نیز است.

جمهوری چک

بهترین کشورها برای تحصیل در رشته‌های پزشکی در اروپا

جمهوری چک در قلب اروپا و در مجاورت آلمان، اتریش، اسلواکی و لهستان واقع شده است. این کشور تنها چند ساعت با سوئیس، مجارستان و ایتالیا فاصله دارد و بر اساس شاخص صلح جهانی در فهرست 10 کشور امن جهان قرار دارد. میزان سطح سواد در کشور چک در جهان 99 است و این کشور دارای بهترین دانشگاه‌های پزشکی است که برنامه‌های پزشکی، دندانپزشکی و پرستاری را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند. یکی از محبوب‌ترین دانشگاه‌های این کشور، دانشگاه چارلز قدیمی‌ترین دانشگاه در اروپای مرکزی است که در سال 1348 تأسیس شده و در رتبه 291 در رتبه بندی جهانی QS قرار دارد. دانشگاه‌های چک توسط بسیاری از کشورهای جهان معتبر شناخته می‌شوند و به همین خاطر مدرک آنها برای کار و استفاده در جهان اعتبار دارد. متوسط هزینه تحصیل در جمهوری چک سالانه حدود 11000 یورو است و هزینه زندگی بین 200 تا 300 یورو در ماه برای فردی کم هزینه است.

آیا علاقه‌مند به تحصیل پزشکی در کشورهای اروپایی هستید؟ در مورد دوره پیش نیاز پزشکی یا دوره MFP بیشتر بخوانید که آمادگی و مهارت شما برای ورود به دانشگاه‌های کشورهای اروپایی را افزایش می‌دهد و در واقع تضمین ورود به دانشگاه‌های پزشکی اروپا است.

دانشگاه‌های پزشکی جمهوری چک به زبان انگلیسی

سه دانشگاه پزشکی در چک دروس پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند: دانشگاه چارلز (در پراگ، پیلسن و هردک کرالو)، دانشگاه ماساریک و دانشگاه پالاکی. دانشگاه چارلز دارای پنج دانشکده پزشکی مجزا است. هر کدام از اینها دانشجویان خود را انتخاب و پذیرش می‌کنند و دارای دوره‌های منحصر به فردی هستند که در مجموع هفت دوره پزشکی را به متقاضیان تحصیل پزشکی ارائه می‌دهند. به طور کلی، دانشگاه‌های چک سالانه 270 دانشجوی انگلیسی زبان را در رشته‌های پزشکی پذیرش می‌کنند. پذیرش این دانشگاه‌ها در پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و سایر رشته‌های مرتبط با مراقبت‌های بهداشتی است. جدول زیر لیست دانشگاه‌های چک است که به زبان انگلیسی تدریس دارند:

شماره نام دانشگاه
1دانشگاه پالاکی (Palacky university)
2دانشگاه چارلز در پراگ، اولین دانشکده (Charles University first faculty of medicine)
3دانشگاه چارلز در پراگ، دانشکده دوم (Charles University second faculty of medicine)
4دانشگاه چارلز در پراگ، دانشکده سوم (Charles University third faculty of medicine)
5دانشگاه چارلز در پیلزن (Charles University in Pilsen)
6دانشگاه چارلز در هرادک کرالوف (Charles University Hradec Kralove)
7دانشگاه ماساریک، در برنو (Masaryk University Brno)

1- دانشگاه پالاکی (Palacky university)

این دانشگاه به طور سنتی رشته‌های پزشکی خود را با دوره‌هایی مبتنی بر مطالعات آناتومی، بیوشیمی و فیزیولوژی آغاز می‌کند. سپس دانش آموزان به سراغ مطالعات پیش بالینی مانند آسیب شناسی و جراحی می‌روند. به دنبال این، دانشجویان با آموزش بالینی، با برنامه‌هایی در جراحی، اطفال و عصب شناسی، همراه با آموزش در مراقبت‌های بهداشت عمومی آشنا می‌شوند.

2- دانشگاه چارلز در پراگ، اولین دانشکده (Charles University first faculty of medicine)

به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه پزشکی در مرکز اروپا و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌ها در سراسر جهان شناخته می‌شود و دارای سابقه‌ای عالی است که به داشتن برنامه پزشکی چشمگیر معروف است. دانشکده پزشکی چارلز با داشتن بیش از 1000 دانشکده، تمرکز زیادی بر آموزش دانش علمی پایه و سپس تشویق دانشجویان برای استفاده از دانش خود در علم بالینی دارد.

3- دانشگاه چارلز در پراگ، دانشکده دوم (Charles University second faculty of medicine)

این دانشگاه به عنوان دانشکده اطفال در دانشگاه چارلز شناخته می‌شود. سه سال اول تحصیل پزشکی در این دانشگاه پیش بالینی است که در آن دروس نظری به دانشجویان آموزش داده می‌شود و سپس دوره سه ساله بالینی را به دنبال دارد. با قبولی در این دانشگاه این فرصت را دارید تا برای گذراندن یک دوره در خارج از کشور، در کشورهایی مانند انگلستان و آلمان نیز اقدام کنید.

4- دانشگاه چارلز در پراگ، دانشکده سوم (Charles University third faculty of medicine)

دانشکده سوم که در سال 1953 تأسیس شد، برنامه‌ای یکپارچه در تحصیل پزشکی به دانشجویان خود ادامه می‌دهد و این امکان را برای آنها فراهم می‌کند تا خیلی زود کار را با بررسی بیماران آغاز کنند. این دانشگاه یک آزمون ورودی دارد که در آن دانش زیست شناسی، شیمی و فیزیک متقاضی ارزیابی می‌شود و خب مباحث آن شبیه به آزمون IMAT دانشگاه‌های ایتالیا است. موفقیت در این آزمون منجر به دعوت به مصاحبه می‌شود که قبول شدگان از میان مصاحبه کنندگان انتخاب می‌شوند.

5- دانشگاه چارلز در پیلزن (Charles University in Pilsen)

این دانشگاه در سال 1945 تأسیس شد و مشابه دانشکده دوم است. نحوه آموزش در این دانشگاه نیز مانند دانشگاه چالرز پراگ است و در سال‌های ابتدایی علوم نظری و پس از آن آموزش قبل از بالینی وجود دارد. دانشجویان از سال سوم، تجربه بالینی بسیار خوبی را کسب می‌کنند. آزمون ورودی این دانشگاه یک آزمون چند گزینه‌ای است که دانش زیست شناسی، شیمی و فیزیک در آن ارزیابی می‌شود.

6- دانشگاه چارلز در هرادک کرالوف (Charles University Hradec Kralove)

این دانشگاه در سال 1945 تأسیس شد و یک دوره پزشکی 6 ساله به زبان انگلیسی به متقاضیان ارائه می‌دهد. این دانشگاه نیز یک آزمون ورودی دارد که دانش علمی متقاضی را ارزیابی می‌کند و پس از آن یک مصاحبه شفاهی دارد که انگیزه و شایستگی داوطلب را برای پزشکی ارزیابی می‌کند. در این دانشگاه نیز، دانشجو دو سال به تحصیل علم نظری می‌پردازد که بعد از آن نیز دو سال قبل از بالینی و دو سال بالینی را پشت سر خواهد گذاشت.

7- دانشگاه ماساریک، در برنو (Masaryk University Brno)

ماساریک به عنوان دومین دانشگاه بزرگ در جمهوری چک، سابقه غنی در آموزش پزشکی دارد. این دانشگاه در سال 1919 در برنو به عنوان دومین دانشگاه چک تأسیس شد و اکنون شامل ده دانشکده و 35،115 دانشجو است.

ایتالیا

بهترین کشورها برای تحصیل در رشته‌های پزشکی در اروپا

ایتالیا نه تنها به دلیل مؤسسات عالی و در سطح جهانی، بلکه به دلیل میراث تاریخی بزرگ، غذا، فضای زیبا و مردم خونگرم، مقصدی عالی برای تحصیل پزشکی است. شما می‌توانید از فرهنگ بسیار جذاب ایتالیایی‌ها لذت ببرید و در عین حال نیز، رشته‌ای را که بیشتر به آن علاقه دارید تحصیل کنید. شما می‌توانید در حین تبادل تجربیات علمی خود با همکاران و هم کلاسی‌های خود، بهترین قهوه جهان را بنوشید. می‌توانید پیتزا، لازانیا و ماکارونی عالی را در یک رستوران شیک بخورید، یا در یک روز گرم تابستانی از بستنی خوش طعم ایتالیایی لذت ببرید.

ایتالیا به میزبانی برخی از بهترین دانشکده‌های پزشکی در اروپا می‌بالد. این کشور همیشه در میان اولین انتخاب‌ها برای پزشکی و دندانپزشکی بوده است و محبوبیت آن به دلیل رویکرد مدرن و استفاده از برخی از جدیدترین فناوری‌ها است که علاوه بر اینکه تحصیل را جالب‌تر و جذاب‌تر می‌کند، همچنین بهترین روش تحصیلی در میان پزشکان نیز است.

دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا به زبان انگلیسی

دلایل زیادی برای انتخاب ادامه تحصیل پزشکی در ایتالیا وجود دارد. دانشگاه‌های ایتالیا دارای شهرت جهانی و دارای هزینه مناسبی هستند. هزینه این دانشگاه‌ها در مقایسه با مدارس آمریکا و بسیاری دیگر از نقاط جهان بسیار پایین است. تا زمانی که خلاف آن ثابت شود، واقعاً دلیلی وجود ندارد که از تحصیل در رشته‌های پزشکی و به زبان انگلیسی در ایتالیا استفاده نکنید. در حالی که تحصیلات عالی و کم هزینه‌ای دارد، همچنان می‌توانید با اساتید درخشان کار کنید.

جدول زیر لیست دانشگاه‌های ایتالیا است که به زبان انگلیسی تدریس دارند:

شمارهنام دانشگاه
1دانشگاه سیه‌نا
2دانشکده پزشکی بین المللی در میلان (University of Milan)
3دانشگاه هیومنیتاس (Humanitas)
4دانشکده‌های پزشکی رم (Rome university)
5دانشکده‌های پزشکی ناپولی (Napoli university)
6دانشگاه تورین (University of Turin)

اما بگذارید نگاهی به بهترین دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا بیندازیم.

1- دانشگاه سیه‌نا (Siena univercity)

این دانشگاه در سال 1240 تاسیس شد و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپا است. دانشکده پزشکی سیه‌نا تنها دانشکده پزشکی در ایتالیا است که به زبان انگلیسی دندانپزشکی و پروتزهای دندانی را آموزش می‌دهد. این دوره تحصیلی 6 ساله است.

هزینه تحصیل 4500 یورو در سال و هزینه‌های زندگی بین 600 تا 900 یورو در ماه است. شرایط پذیرش 3 سطح A-Levels و قبولی در آزمون IMAT است.

2- دانشکده پزشکی بین المللی در میلان (University of Milan)

این دانشگاه از سراسر جهان دانشجویان بین الملل جذب می‌کند و به دانشجویان بین المللی مدرک تخصصی معتبر جهان را ارائه می‌دهد.

میلان دوره تحصیل 6 ساله پزشکی به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد که هزینه تحصیل 4000 یورو در سال است. همچنین،‌ هزینه‌های زندگی در این شهر به طور متوسط 500 تا 800 یورو در ماه است.

شرایط پذیرش نمرات خوب در زیست شناسی، شیمی و درس سوم در گواهی دبیرستان معادل درجه C یا بالاتر است؛ به عنوان مثال، سطوح A، کارشناسی، گواهینامه دیپلم و غیره. دانشجویان برای پذیرش در این دانشگاه باید 3 سطح Science A داشته باشند و BTEC در اینجا پذیرفته نمی‌شود.

3- دانشگاه هیومنیتاس (Humanitas)

Humanitas یک دانشگاه پزشکی خصوصی تازه تأسیس در ایتالیا است. هر سال حدود 150 دانشجو که اروپا را به عنوان مسیر حرفه‌ای پزشکی انتخاب می‌کنند، سفر تحصیلی خود را در این دانشگاه آغاز می‌کنند.

حتما بخوانید
اقامت و کار پس از تحصیل در کدام کشورهای اروپایی ممکن است؟

در اینجا می‌توانید برای یک دوره پزشکی 6 ساله به زبان انگلیسی اقدام کنید. هزینه تحصیل برای متقاضیان اتحادیه اروپا بر اساس درآمد خانواده است، در حالی که برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا، بین 10000 یورو تا 20000 یورو در سال است.

متقاضیان بر اساس دیپلم دبیرستان، عمدتا بر اساس نمرات زیست شناسی و شیمی رتبه بندی می‌شوند. آنها همچنین باید در یکی از مهم‌ترین آزمون های بین المللی پزشکی که آزمون IMAT است شرکت کنند که بر زیست شناسی، شیمی، استدلال منطقی تمرکز دارد و همچنین چند سوال از فیزیک و ریاضیات دارد.

4- دانشکده‌های پزشکی رم (Rome university)

رم در حال حاضر 5 دانشگاه دارد که برنامه‌های پزشکی بین المللی را به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند. دو مورد از این موسسات دولتی هستند و سه موسسه دیگر خصوصی هستند.

  • La Sapienza (دولتی)
  • Tor Vergata (دولتی)
  • Cattolica del Sacro Cuore (خصوصی)
  • Uni Camillus (خصوصی)
  • Università Campus Bio-Medico (خصوصی)

5- دانشکده‌های پزشکی ناپولی (Napoli university)

ناپولی میزبان 2 دانشگاه دولتی است که برنامه‌های تحصیل پزشکی بین المللی را به طور کامل به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند.

  • Federico II
  • Campania University: Luigi Vanvitelli

6- دانشگاه تورین (University of Turin)

دانشگاه تورین در سال 1404 در منطقه پیمونت در شمال ایتالیا تأسیس شد. این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپا است و همچنان نقش مهمی در تحقیق و آموزش ایفا می‌کند. این دانشگاه به طور پیوسته در بین 5 دانشگاه برتر ایتالیا رتبه بندی شده است. بسته به کشور مبدا و درآمد خانواده، هزینه تحصیل در این دانشگاه بین 156 یورو تا 2800 یورو در سال متغیر است.

انگلستان

بهترین کشورها برای تحصیل در رشته‌های پزشکی در اروپا

انگلستان مکان فوق العاده‌ای برای تحصیل پزشکی است. انگلستان برخلاف سایر کشورها، پزشکی در مقطع کارشناسی را نیز به متقاضیان تحصیل ارائه می‌دهد. این کشور همچنین میزبان برخی از بهترین دانشگاه‌های پزشکی جهان با شهرت زیاد برای تحقیقات در سطح جهانی مانند آکسفورد و کمبریج است. سرویس بهداشت ملی (NHS) یکی از بزرگترین خدمات بهداشتی با بودجه عمومی در جهان است و به این معنی است که تمام دانشگاه‌های انگلستان با بیمارستان‌های مختلف سراسر کشور ارتباط نزدیک دارند.

دانشگاه‌های پزشکی بریتانیا تحقیقات با کیفیت، برنامه‌های شناخته شده بین المللی و محیط مطالعه‌ی دلپذیر و چند فرهنگی را ارائه می‌دهند. در انگلستان دانشگاه‌هایی را خواهید دید که هم مطالعات پیش بالینی و هم مطالعات پزشکی ارائه می‌دهند.

دانشگاه‌های پزشکی انگلستان به زبان انگلیسی

اعتبار و کیفیت دانشگاه‌های پزشکی انگلستان برای همه آشکار است. جدول زیر لیست دانشگاه‌های انگلستان است که به زبان انگلیسی تدریس دارند:

شمارهنام دانشگاه
1دانشگاه آکسفورد (Oxford university)
2 دانشگاه کمبریج (University of Cambridge)
3 کالج امپریال لندن (Imperial College London)
4کالج دانشگاه لندن (UCL)
5دانشگاه ادینبورگ (Edinburgh University)
6 کالج کینگ لندن (King’s College London)
7 دانشگاه منچستر (University of Manchester)
8دانشگاه وارویک (University of Warwick)
9دانشگاه بریستول (University of Bristol)

اینها بهترین دانشگاه‌هایی هستند که در آنها می‌توانید در انگلستان به تحصیل پزشکی بپردازید:

1- دانشگاه آکسفورد (Oxford university)

دوره پزشکی در آکسفورد یک دوره جامع با تأکید ویژه بر تحقیقات علوم پایه که زیربنای پزشکی را تشکیل می‌دهد، ارائه می‌شود. تحصیل پزشکی در آکسفورد یک مرحله پیش از بالینی سه ساله دارد که شامل تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در علوم پزشکی و پس از آن مرحله بالینی سه ساله است. دانشکده علوم پزشکی و زیست پزشکی در آکسفورد نسبتاً کوچک است و این امکان برای دانشجویان فراهم است تا یکدیگر را بشناسند و از فضایی آرام و دوستانه بهره‌مند شوند.

2- دانشگاه کمبریج (University of Cambridge)

پزشکی یکی از محبوب‌ترین و مورد توجه‌ترین برنامه‌های تحصیلی دانشگاه کمبریج است. اخذ پذیرش در این برنامه می‌تواند دشوار باشد. بنابراین، برای دانشجویان بسیار مهم است که هنگام درخواست پذیرش برای تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه کمبریج، آمادگی خوبی داشته باشند.

3- کالج امپریال لندن (Imperial College London)

دانشکده پزشکی امپریال یکی از بزرگترین دانشکده‌های پزشکی در اروپا است که دارای پردیس‌های پزشکی در شمال و غرب لندن است و با طیف گسترده‌ای از موسسات NHS، بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها همکاری دارد.

4- کالج دانشگاه لندن (UCL)

UCL از دانشگاه‌های برتر با تحقیقات بسیار کاربردی در سلامت بشریت و رویکرد رشد در دانشگاه است که آن را از بقیه متفاوت می‌کند. در UCL، دانشجویان تحصیلات تکمیلی را با رسیدن به ذهنیت رشد یاد می‌گیرند و دنیای اطراف خود را با رویکردی عملی شکل می‌دهند.

5- دانشگاه ادینبورگ (Edinburgh University)

دانشگاه ادینبورگ یکی از برترین دانشگاه‌های جهان است که به طور مداوم در بین 50 دانشگاه برتر جهان قرار می‌گیرد و در رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال 2022 در رتبه 16 قرار دارد. فرهنگ کارآفرینی و همکاری بین دانشجویان و اساتید بسیاری را از سراسر جهان جذب می‌کند و تجربه‌ای منحصر به فرد از ادینبورگ ایجاد می‌کند. محیط کار، یادگیری و آموزش را با دسترسی به امکانات عالی در ادینبورگ فراهم است.

6- کالج کینگ لندن (King’s College London)

کالج کینگ در رتبه بندی برتر دانشگاه‌های جهان در میان 5 پردیس برتر جهان قرار دارد و مرکزی‌ترین دانشگاه لندن است. دانشکده‌ها، مؤسسات و مدارس کالج کینگ تحقیقات برجسته‌ای در جهان ارائه می‌دهند و اکتشافات جدید پیشگامانه را ممکن می‌سازند. این تحقیقات همه آموزه‌های کینگ را پایه گذاری می‌کنند و آنها را قادر می‌سازند تا جهان را به مکانی بهتر تبدیل کنند.

7- دانشگاه منچستر (University of Manchester)

منچستر تنها دانشگاه در بریتانیا است که مسئولیت اجتماعی را به عنوان یک هدف اصلی بر عهده دارد. این بدان معناست که آنها تعهد خود به مسئولیت اجتماعی را جدی می‌گیرند. آنها شما را تشویق می‌کنند تا در رشته پزشکی بهترین باشید و با تحصیل در این دانشگاه تغییراتی را در دنیای واقعی ایجاد کنید.

8- دانشگاه وارویک (University of Warwick)

دانشگاه وارویک یک پردیس بریتانیایی است که در حومه کاونتری، وست میدلندز، انگلستان واقع شده است. این دانشگاه در سال 1965 به عنوان بخشی از ابتکار دولت برای گسترش دسترسی به آموزش عالی تاسیس شد و در سال 2000 نیز دانشکده پزشکی وارویک به عنوان بخشی از فرایند آموزش پزشکان بیشتر در بریتانیا افتتاح شد.

9- دانشگاه بریستول (University of Bristol)

دانشگاه بریستول در رتبه بندی QS World University در سال 2022 در رتبه 62 جهان در جهان قرار دارد. بریستول شهرت بین المللی برای آموزش و تحقیقات با کیفیت بالا دارد و از دانشجویان کارشناسی ارشد و کارشناسی از بیش از 150 کشور در سراسر جهان استقبال می‌کند.

لهستان

بهترین کشورها برای تحصیل در رشته‌های پزشکی در اروپا

لهستان یکی از کشورهای برتر در حوزه پزشکی در اتحادیه اروپا به شمار می‌آید که در حوزه شنگن است. این کشور دارای برخی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل است که توسط IMED ، MCI ، GMC، آمریکا، کانادا و سایر کشورها شناخته شده و معتبر هستند. رشته‌ها و دروس در دانشگاه‌های مطرح لهستان به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و همچنین کلاس‌های رایگان برای USMLE نیز ارائه می‌دهد که راهی برای اقامت در آمریکا است. دانشجویان بین المللی واجد شرایط ثبت نام در رشته‌های پزشکی در لهستان و تمرین در حین تحصیل در تخصص‌هایی مانند فیزیوتراپی، رادیولوژی، داخلی، پوست، اطفال و غیره هستند. متوسط هزینه تحصیل در لهستان سالانه حدود 10000 یورو است و هزینه زندگی بین 150 تا 250 یورو در ماه برای فردی کم هزینه است.

دانشگاه‌های پزشکی لهستان به زبان انگلیسی

تحصیل پزشکی در لهستان در میان پرمتقاضی‌ترین و با کیفیت‌ترین فرصت‌های آموزشی در سراسر اروپا قرار دارد. این به دلیل تقاضای بالای دانشگاه‌های لهستان و شهرت عالی فارغ التحصیلان آنها است. دانشگاه‌های برتر لهستان که امکان تحصیل به زبان انگلیسی در آنها فراهم است به شرح زیر است.

شمارهنام دانشگاه
1 دانشگاه پزشکی ورشو (Warsaw Medical University)
2دانشگاه پزشکی لوبلین (Medical University of Lublin)
3دانشگاه پزشکی پامرانیان (PMU)
4دانشگاه پزشکی گدانسک (University of Gdansk)
5دانشگاه علوم پزشکی پوزنان (Poznan University)
6دانشگاه پزشکی بیاویستوک (Białystok university)
7 دانشگاه یاگیلونیا (Jagiellonian University)
8 دانشگاه پزشکی ورتسلاو (Wroclaw Medical University)
9دانشگاه آندژ فریچ مودروسکی کراکوف (Andrzej Frycz Modrzewski Krakow University)

1- دانشگاه پزشکی ورشو (Warsaw Medical University)

دانشگاه پزشکی ورشو یکی از بزرگترین دانشگاه‌های پزشکی لهستان است و در پایتخت این کشور، ورشو واقع شده است. همچنین این موسسه دارای رتبه برتر در میان دانشگاه‌های مدرن و با تجهیزات و امکانات پزشکی و تحقیقاتی درجه یک است. این دانشگاه در سال 1809 تأسیس شد و بیش از 200 سال است که به فعالیت خود ادامه می‌دهد. هزاران دانشجوی دانشگاه پزشکی ورشو در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی فارغ التحصیل شده‌اند.

2- دانشگاه پزشکی لوبلین (Medical University of Lublin)

دانشگاه پزشکی لوبلین یک دانشگاه دولتی واقع در لوبلین است که به عنوان شهر دانشجویی شناخته می‌شود و بیش از 100،000 دانشجو در آن زندگی می‌کنند. دانشگاه پزشکی لوبلین در سال 1944 تأسیس شد، اما در سال 2001 تحصیل دندانپزشکی در اروپا و دیگر رشته‌ها به زبان انگلیسی در آن راه اندازی شد.

3- دانشگاه پزشکی پامرانیان (PMU)

دانشگاه پزشکی پامرانیان (PMU) در سال 1948 تأسیس شد و دانشکده دندانپزشکی آن در سال 1996 شروع به کار کرد. این دانشکده دارای سابقه‌ای قوی در آموزش پزشکی به زبان انگلیسی با بیش از 20 سال تجربه است. PMU در شهر شزچین، نزدیک دریای بالتیک و سواحل دریاچه دبی واقع شده است. می‌توان گفت که این شهر، مکان فوق العاده‌ای برای گذراندن دوران دانشجویی است.

4- دانشگاه پزشکی گدانسک (University of Gdansk)

دانشگاه پزشکی گدانسک یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور است. حدود 15 درصد از دانشجویان این دانشگاه، دانشجویان بین المللی هستند و از سراسر جهان آمده‌اند. این دانشگاه صاحب یکی از مدرن‌ترین بیمارستان‌های اروپا است که دسترسی رایگان برای دانشجویانی که به دنبال تجربه و دانش بیشتر هستند فراهم می‌کند.

5- دانشگاه علوم پزشکی پوزنان (Poznan University)

قدمت دانشگاه علوم پزشکی پوزنان به سال 1920 برمی‌گردد که دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی بخشی از دانشگاه پوزنان بودند. 30 سال بعد، دانشکده‌ها از دانشگاه پوزنان جدا شدند و دانشگاه جداگانه‌ای شدند که به علوم پزشکی اختصاص داشتند. دانشگاه علوم پزشکی پوزنان در سال 1993 به روی جهان باز شد و آموزش به زبان انگلیسی را در برنامه خود قرار داد. از آن زمان، صدها پزشک، دندانپزشک و داروساز از سراسر جهان در این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند و در حال حاضر نیز حرفه مورد علاقه خود را انجام می‌دهند.

6- دانشگاه پزشکی بیاویستوک (Białystok university)

دانشگاه پزشکی بیاویستوک یک دانشگاه دولتی است. این دانشگاه یکی از معتبرترین و محبوب‌ترین دانشگاه‌های پزشکی در لهستان است که دوره پزشکی خود را برای دانشجویان بین المللی نیز ارائه می‌دهد که توسط بهترین اساتید در زمینه‌های خود تدریس می‌شود. این دانشکده پزشکی در سال 1950 تأسیس شد و بخش انگلیسی آن در 2004 تأسیس شد. دانشگاه پزشکی بیاویستوک در بین دانشجویان بین المللی از انگلستان، آمریکا، آلمان، اسپانیا و کشورهای اسکاندیناوی بیشترین محبوبیت را دارد.

7- کالج پزشکی دانشگاه یاگیلونیا (Jagiellonian University)

دانشگاه Jagiellonian یک کالج پزشکی عمومی است که در کراکوف واقع شده است. این کالج از قدیمی‌ترین کالج‌های لهستان است که در سال 1364 تأسیس شده است. به مدت 7 قرن، این کالج آموزش‌های درجه یک را به پزشکان و دندانپزشکان آینده ارائه می‌دهد.

8- دانشگاه پزشکی وروتسلاو (Wroclaw Medical University)

دانشگاه پزشکی وروتسلاو یک دانشگاه دولتی واقع در وروتسلاو است که در اواسط قرن بیستم تأسیس شد. دانشکده پزشکی این دانشگاه بیش از 70 سال تجربه در آموزش پزشکان آینده دارد. دانشگاه پزشکی وروتسلاو دارای 5 دانشکده اختصاصی است که میزبان بیش از 6000 دانشجو است.

9- دانشگاه آندژ فریچ مودروسکی کراکوف (Andrzej Frycz Modrzewski Krakow University)

دانشگاه Andrzej Frycz Modrzewski Krakow (AFMKU) در سال 2000 تأسیس شد و به سرعت جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های پزشکی اروپا پیدا کرد. این دانشگاه یک موسسه آموزش عالی خصوصی است که می‌توانید در آن به مدت 6 سال به زبان انگلیسی به تحصیل پزشکی بپردازید. AFMKU در شهر کراکوف واقع شده است و دارای 7 دانشکده است.

ترکیه

بهترین کشورها برای تحصیل در رشته‌های پزشکی در اروپا

اگرچه به نظر می‌رسد آموزش پزشکی در ترکیه نسبتاً جدید است، اما تقریباً 500 سال سابقه توسعه در منطقه آناتولی وجود دارد. ترکیه در دوران گذشته و حال خود با مشکلات زیادی روبرو بوده است که مربوط به جغرافیای وسیع و متنوع آن، جمعیت بالای آن و گروه‌های قومی متعددی است که جمعیت آن را تشکیل می‌دهند. مانند بسیاری از کشورهای دیگر در سراسر جهان، آموزش پزشکی در ترکیه اخیراً بسیار مورد توجه قرار گرفته است و به مقصد بسیاری از دانشجویان خارجی قرار گرفته است.

دانشگاه‌های پزشکی ترکیه به زبان انگلیسی

دانشگاه‌های پزشکی ترکیه (به طور کلی تحصیل پزشکی) بر اساس دستورالعمل‌های آموزشی آمریکایی و اروپایی است، به طوری که فارغ التحصیلان می‌توانند با مدرک خود در برخی کشورهای بزرگ دنیا مشغول به کار شوند. برترین دانشگاه‌های پزشکی ترکیه به شرح زیر است.

شمارهنام دانشگاه
1دانشکده پزشکی دانشگاه حاجت تپه (Hacettepe university)
2دانشکده پزشکی دانشگاه استانبول (Istanbul University)
3دانشکده پزشکی دانشگاه آنکارا (Ankara University)
4دانشکده پزشکی دانشگاه اژه (Ege university)
5دانشکده پزشکی دانشگاه مرمره (Marmara University)

1- دانشکده پزشکی دانشگاه حاجت تپه (Hacettepe university)

دانشگاه Hacettepe واقع در آنکارا، از نظر عملکرد تحصیلی، رتبه برتر دانشگاه‌های ترکیه را دارد. با داشتن استانداردهای بین المللی بالا، رتبه 4 را در بین تمام دانشگاه‌های بین المللی ترکیه دارد.

2- دانشکده پزشکی دانشگاه استانبول (Istanbul University)

دانشگاه استانبول یک موسسه دولتی برجسته است که در استانبول پایتخت ترکیه مستقر است. دانشکده پزشکی دانشگاه استانبول که در سال 1827 تأسیس شد (اگرچه از قرن پانزدهم شروع به کار کرده است)، به عنوان اولین دانشکده پزشکی ترکیه شناخته می‌شود.

3- دانشکده پزشکی دانشگاه آنکارا (Ankara University)

دانشکده پزشکی دانشگاه آنکارا که در سال 1946 تأسیس شد، به عنوان اولین دانشکده‌های پزشکی ترکیه شناخته می‌شود. دانش آموزان به طور معمول تحصیلات پزشکی خود را در پردیس Sihhiye و تمرینات عملی را در کلینیک‌های خود دانشگاه و در بیمارستان Ibni Saha تکمیل می‌کنند.

4- دانشکده پزشکی دانشگاه اژه (Ege university)

در میان دانشگاه‌های برتر پزشکی ترکیه نام دانشکده پزشکی دانشگاه Ege است. این موسسه یک برنامه آموزشی مبتنی بر نتیجه ارائه می‌دهد، که دانشجویان در آن برنامه محور اصلی هستند و برنامه‌ای جامعه محور نیز تلقی می‌شود.

5- دانشکده پزشکی دانشگاه مرمره (Marmara University)

دانشگاه مرمره واقع در استانبول یکی از مؤسسات دولتی معروف در ترکیه است. همچنین یکی از قدیمی‌ترین آنها است، زیرا در سال 1883 تأسیس شد. با این حال، قبل از اینکه دانشگاه در نهایت به عنوان مرمره مستقر شود، مجبور شد که چندین بار تغییر نام دهد.

سخن پایانی

با کشورهای برتر اروپا برای تحصیل آشنا شدید و همچنین دانشگاه‌های برتر آنها را نیز شناختید. در حال حاضر اگر به دنبال این هستید که برای مهاجرت تحصیلی به اروپا و تحصیل پزشکی در اروپا اقدام کنید، می‌توانید با مشاوران گلوکال کالج تماس بگیرید و از آنها برای برنامه ریزی راهنمایی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *