اولین پادکست گلوکال کالج

آنچه در این مقاله می‌خوانید

زمان مطالعه: 2 دقیقه

این روزها استفاده از ابزارهای آنلاین و دست گرفتن گوشی‌های هوشمند و استفاده مداوم از آنها، به یک روتین برای تمام افراد در سنین مختلف تبدیل شده است. شاهد هستیم که تمام آموزش‌ها و حتی نکات مفید در فضای اینترنت به سادگی قابل دسترسی هستند و افراد می‌توانند با همان گوشی‌هایی که در خانه دارند، به جدیدترین و مفیدترین ویدیوها و همچنین فایل‌های صوتی دسترسی داشته باشند.

پادکست نیز یکی از همین مواردی است که به لطف پیشرفت تکنولوژی به آن به سادگی دسترسی داریم و می‌توانیم با کمک آن خود را بسازیم، یاد بگیریم، به پاسخ سؤالات خود برسیم و حتی کتابی را گوش دهیم. از این رو و به دلیل جذاب بودن پادکست برای بسیاری از افراد، تصمیم گرفتیم در گلوکال کالج موضوعات مختلف مرتبط با انتخاب و تحصیل در رشته‌های پزشکی و همچنین مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی را بیان کنیم. با این کار شما می‌توانید بدون مشاهده صفحات وب و یا حتی سؤال از افرادی که مهارتی در این زمینه ندارند، به خوبی با این موضوعات آشنا شوید. امروز می‌خواهیم این خبر را اعلام کنیم که گلوکال کالج اولین پادکست خود را با عنوان چرا پزشکی؟ در وبلاگ خود منتشر کرده است.

پادکست چرا پزشکی؛ اولین پادکست گلوکال کالج

گلوکال کالج در اولین پادکست خود درباره این صحبت کرده است که چرا باید پزشکی را به عنوان رشته تحصیلی انتخاب کنیم. رشته پزشکی یکی از رشته‌هایی است که مدت زمان تحصیل در آن نسبت به دیگر رشته‌ها بیشتر است، دردسرهای خاص خود را دارد اما از جهتی نیز، به دلیل آینده شغلی و درآمدی که دارد و همچنین به دلیل جایگاهی که هر پزشک در جامعه می‌تواند داشته باشد، در میان بسیاری از نوجوانان و محصلان به عنوان یکی از رشته‌های محبوب شناخته می‌شود. اما ممکن است هر فرد برای انتخاب این رشته دلیل خاص خود را داشته باشد، که ما در این پادکست به مهم‌ترین این دلایل اشاره کردیم. این دلایل به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • دلایل شخصی
  • دلایل علمی
  • دلایل شغلی
حتما بخوانید
در وبینار تحصیل پزشکی در ایتالیا درباره چه صحبت کردیم؟

اما در بخش دیگر این پادکست درباره راه‌یابی به دانشگاه‌های پزشکی گفتیم و به سختی‌های این رشته و فراز و نشیب‌هایی که ممکن است در این مسیر با آن مواجه شوید هم اشاره کردیم. مسلما حضور در بیمارستان‌ها و مواجه شدن با بیمارهای مختلف و داشتن تعهد می‌تواند کاری چالش برانگیزی باشد که به عنوان کسی که سودای پزشکی در سر دارد، باید با آن روی سکه پزشکی نیز آشنا شوید.

در نهایت هم در این پادکست چند پیشنهاد برای شمایی داریم که دوست دارید مدرک پزشکی داشته باشید و همچنین، علاقه‌مند هستید که به بشریت و جامعه به عنوان پزشکی کمک کنید. در قسمت‌های بعد از سری پادکست‌های گلوکال کالج نیز بیشتر درباره تحصیل و کار در حوزه پزشکی و خصوصا تحصیل پزشکی در اروپا صحبت خواهیم کرد.

بنابراین، همین الان هندزفری‌های خود را بردارید و به صفحه پادکست‌های گلوکال کالج سر بزنید و اولین پادکست ما را گوش دهید تا به پاسخ سؤال چرا پزشکی برسید.

برای شنیدن پادکست چرا پزشکی اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *