پزشکی بدون کنکور

آنچه در این مقاله می‌خوانید

زمان مطالعه: 5 دقیقه

چندین و چند سال است که کنکور برای بسیاری از دانش آموزان به هیولایی شکست ناپذیر تبدیل شده است و بسیاری آن را عاملی برای از بین رفتن تمام آرزوها و اهداف خود می‌دانند. این حالت برای دانش آموزانی که دوست دارند تا در رشته پزشکی و شاخه‌های مختلف آن تحصیل کنند، بسیار سخت‌تر است. هر ساله تعداد زیادی متقاضی تحصیل در کنکور تجربی و حتی ریاضی شرکت می‌کنند و هدف آنها قبول شدن در بهترین دانشگاه‌های ایران برای کسب مدرک پزشکی است. از طرفی تعداد پذیرش در رشته‌های پزشکی در دانشگاه‌های ایران، سال‌ها است که تغییر نکرده است و ظرفیت پذیرش بسیار محدود است. از این رو محصلان دوست دارند تا به دنبال راهی باشند تا بتوانند بدون شرکت در کنکور به مدرک پزشکی دست پیدا کنند. در این مقاله ما را همراهی کنید تا درباره پزشکی بدون کنکور و همچنین تفاوت‌های تحصیل پزشکی در ایران و اروپا بیشتر بدانید.

سدی به نام کنکور

مطمئنا دیدید که با شروع شدن تب کنکور، بازار کلاس‌ها و آزمون‌های مختلف برای قبولی در کنکور نیز داغ می‌شود و بسیاری از دانش آموزان با امید به قبول شدن در یکی از رشته‌های پزشکی پا به این کلاس‌ها و آزمون‌های تستی می‌گذارند. اما آیا با این میزان شرکت کننده در کنکور و رقابت سخت و فشرده‌ای که میان شرکت کنندگان رشته تجربی برقرار است، می‌توان به قبولی در بهترین دانشگاه‌ها فکر کرد؟

خوب است بدانید که هر سال چیزی در حدود یک میلیون نفر در کنکور سراسری شرکت می‌کنند که از این میزان شرکت کننده، تقریبا دو سوم داوطلبان کنکور در کنکور تجربی شرکت می‌کنند. نکته قابل تأمل دیگر این است که از این میزان شرکت کننده که تقریبا 600 تا 700 هزار می‌شوند، تنها 14 هزار نفر در رشته‌های برتر رشته تجربی یعنی رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه‌های برتر پذیرفته می‌شود و اگر بخواهیم به درصد آن اشاره کنیم، تنها دو درصد از شرکت کنندگان شانس قبولی در این دانشگاه‌ها را دارند.

به همین خاطر است که بسیاری از محصلان علاقه‌مند به پزشکی به فکر راه چاره‌ای برای قبولی در رشته‌های پزشکی و آن هم در دانشگاه‌های معتبر می‌افتند.

اخذ مدرک پزشکی بدون شرکت در کنکور

با توجه به آمار و ارقامی که درباره کنکور بیان کردیم، آیا واقعا این امکان برای محصلان فراهم است تا بدون کنکور بتوانند مدرک پزشکی دریافت کنند؟

ما در گلوکال کالج به عنوان یک مرجع فعال در حوزه آموزش پزشکی در ایران و سایر کشورها به شما این اطمینان را می‌دهیم که پاسخ این سوال خیر است. تنها راه ورود به دانشکده‌های پزشکی ایران اعم از دولتی، آزاد و پردیس‌های خودگردان برای تمام افراد تبعه ایران فقط از طریق پذیرش در کنکور تجربی است. اما راه دیگری برای پذیرش در دانشگاه‌های معتبر و دریافت مدرک پزشکی و آن هم بدون کنکور وجود دارد. این راه حل تحصیل پزشکی در اروپا و دریافت این مدرک از بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های قاره سبز است. ما نام آن را پزشکی بدون کنکور در اروپا می‌گذاریم.

بیشتر بخوانید: بهترین کشورها برای تحصیل در رشته‌های پزشکی در اروپا

چرا تحصیل پزشکی در اروپا؟

کشورهای اروپایی با توجه به نظام قوی آموزشی که دارند و همچنین شرایط بسیار عالی‌ای که برای محصلان و دانشجویان خود فراهم می‌کنند، مقصد بسیاری در تحصیل دکترا هستند و خب ایرانیان نیز از این قائله مستثنا نیستند.

اروپا مزایای بسیاری برای دانشجویان ایرانی و برای پذیرش در رشته پزشکی دارد که مهم‌ترین آنها عبارت‌اند از:

  • هزینه پایین دانشگاه و شهریه سالانه
  • هزینه پایین زندگی در این کشورها نسبت به آمریکا و کانادا
  • شرایط پذیرش آسان
  • سیستم آموزشی مدرن
  • دریافت اقامت در زمان تحصیل و پس از دریافت تخصص
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • امکان کار در زمان تحصیل
  • اعتبار مدرک پزشکی

کشورهای اروپایی با توجه به مواردی که عنوان کردیم، مقصد مناسب‌تری برای تحصیل در رشته‌های پزشکی نسبت به کشورهای آمریکای شمالی و استرالیا هستند. بیایید به تفاوت مراحل تحصیل و شرایط کاری رشته پزشکی در ایران و اروپا نگاهی بیندازیم.

پزشکی بدون کنکور

یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم در انتخاب کشورهای اروپایی برای تحصیل در رشته پزشکی، اعتبار مدرک پزشکی دانشگاه‌های آن در سراسر جهان و خصوصا آمریکا و کانادا است. شما با تحصیل در رشته‌های مختلف پزشکی در دانشگاه‌های اروپا این فرصت را دارید تا در آزمون‌های دریافت مجوز کشورهای آمریکا، کانادا و استرالیا شرکت کنید و در این کشورها فعالیت پزشکی خود را ادامه دهید. البته که اکثریت دانشگاه‌های معتبر اروپا تأییده وزارت بهداشت و علوم ایران را نیز دارند و اگر قصد شما طبابت در ایران باشد، می‌توانید مدرک اخذ شده خود را در ایران معادل سازی و اعتبارسنجی کنید و فعالیت خود را آغاز کنید. اما شرایط کار در ایران با مدرک پزشکی به چه صورت است و هر پزشک در ایران چقدر درآمد دارد؟

حتما بخوانید
راهکارهایی برای کنار آمدن با غربت در مهاجرت تحصیلی

کار به عنوان پزشک در ایران چگونه است؟

حداقل درآمد یک پزشک عمومی در ایران 10 میلیون تومان در ماه و درآمد یک پزشک متخصص، بسته به نوع تخصص، 15 تا 30 میلیون تومان در ماه می‌باشد (این رقم تخمینی است و ممکن است عدد آن کمی بالاتر و کمتر باشد). البته میزان درآمد پزشک در ایران به عوامل دیگری مانند محل مطب و بیمارستان، سابقه کار و همچنین توانایی او نیز بستگی دارد.

اما پزشک شدن در ایران علاوه بر عبور از سد بزرگی به نام کنکور، چالش‌های بسیار دیگری نیز دارد. یکی از چالش‌های بزرگ دانشجویان پزشکی در ایران، گذراندن طرح اجباری برای پزشکی عمومی و تخصص است که در نقاط محروم کشور انجام می‌شود. با وجود آموزش‌های بسیار سخت و به‌روز در اغلب دانشگاه‌های داخل ایران، فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی امکان فعالیت در هیچ کشوری را بدون گذراندن دوره‌های طولانی و آزمون‌های بسیار سخت ندارند. حال این شرایط برای پزشکان در اروپا به چه صورت است؟

شرایط کار پزشک در اروپا به چه صورت است؟

همان‌طور که عنوان کردیم شما با مدرک پزشکی که از دانشگاه‌های اروپایی دریافت می‌کنید، می‌توانید در کشورهای مختلف مشغول به کار شوید. برای این کار شما تنها نیاز دارید تا در برخی کشورها یک آزمون نسبتا ساده را پشت سر بگذارید و به این ترتیب اقامت و کار در کشور مقصد امکان پذیر خواهد بود.

پزشکی در کشورهای اروپایی یک حرفه و شغل بسیار ارزشمندی به شمار می‌آید و به این ترتیب، فارغ‌التحصیلان این رشته در کشورهای اروپایی می‌توانند درآمد خوبی نسبت به ایران داشته باشند. متوسط درآمد ماهانه یک پزشک در بعضی از کشورهای اروپایی در جدول زیر بررسی شده است.

کشورمیانگین درآمد پزشک عمومی در سالمیانگین درآمد پزشک متخصص در سال
انگلستان85 تا 95 هزار دلار150 تا 165 هزار دلار
هلند117 هزار دلار252 هزار دلار
ایتالیا122 هزار دلار144 هزار دلار
مجارستان47 هزار دلار57 هزار دلار
ایرلند21 هزار دلار183 هزار دلار
آلمان68 هزار دلار113 هزار دلار
لهستان55 هزار دلار67 هزار دلار

جدول بالا نشان می‌دهد که با تحصیل در دانشگاه‌های اروپا می‌توانید درآمد خوبی از مدرک خود داشته باشید و حتی در تحصیل دندان پزشکی در اروپا این درآمد بیشتر نیز خواهد بود. اما برای حضور در دانشگاه‌های مطرح اروپا چه باید بکنیم؟

تضمین قبولی و رسمی پزشکی اروپا از طریق دوره‌های گلوکال کالج

پزشکی بدون کنکور

خوشبختانه به همت جمعی از فعالان حوزه تحصیلات بین‌المللی و پزشکان متعهد و اعضای سازمان نظام پزشکی، گلوکال کالج در تهران مسیری مطمئن و تضمین‌شده را فراروی علاقه‌مندان به رشته‌های پزشکی قرار داده است.

این مرکز آموزشی به‌عنوان تنها برگزارکننده معتبر دوره‌های پیش‌نیاز پزشکی یا دوره MFP در کشور توانسته تعداد زیادی از فرزندان علاقه‌مند و توانای این مرزوبوم را به بهترین دانشگاه‌های اروپایی مورد تایید وزارت بهداشت ایران برساند. همچنین گلوکال کالج شما را برای قبولی در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های معتبر اروپا مانند آزمون IMAT به بهترین سطح می‌رساند و به این ترتیب می‌توانید صندلی خود در این دانشگاه‌ها را رزرو شده قلمداد کنید.

چرا گلوکال کالج؟

  • برگزاری دوره‌های پیش‌نیاز پزشکی دانشگاه‌های اروپا و انگلستان
  • تضمین قطعی قبولی پزشکی دانشگاه‌های اروپایی
  • سیستم آموزشی حمایت‌گر خلاق ECCS
  • کلاس‌های نیمه خصوصی، و آموزش اختصاصی
  • خدمات بین‌المللی با اجرای دقیق و فرایند‌های Apply و ویزا
  • اساتید با تجارب بین‌المللی
  • ارائه‌دهنده دوره‌های تضمینی IELTS
  • برگزاری دوره‌های آنلاین برای داوطلبان خارج از تهران

در نهایت اگر رشته‌های پزشکی هدف شما از تحصیل است و دوست دارید تا در بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های اروپا تحصیل کنید، پیشنهاد ما شرکت در دوره‌های گلوکال کالج و آماده سازی خود برای پذیرش از دانشگاه‌های اروپا است. این دوره‌ها، مهارت شما را برای شرکت در مهم‌ترین آزمون‌های بین المللی پزشکی را افزایش می‌دهند و شما را به پذیرش در دانشگاه‌های اروپایی می‌رسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *