جشن سالروز تاسیس گلوکال کالج

آنچه در این مقاله می‌خوانید

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در روز 1 آذر 1400، خانواده گلوکال کالج تولد سه سالگی کالج را در کنار دانش‌پذیران جشن گرفتند. اولین کالج پزشکی ایران فعالیت خود را در سال 1397 شروع کرد و امسال پذیرای سومین دوره دانش‌پذیران دوره‌های پیش‌پزشکی MFP و IMAT است.

جشن سالروز تاسیس گلوکال کالج
دکتر ثمین حاتمی | مدیرعامل گلوکال کالج

یک دورهمی کوچک

در جشن تولد کوچکی که برای گلوکال کالج برگزار شد، ابتدا خانم دکتر ثمین حاتمی، مدیرعامل گلوکال کالج، در سخنرانی کوتاهی نماد انار را به‌عنوان هدیه تولد به گلوکال کالج اهدا کرد. سپس آقای دکتر محبی، عضو هیات مدیره در سخنان کوتاهی درباره لذت آموختن و ارزش کار آموزشی و فرهنگی صحبت کرد و به دانش‌پذیران توصیه کرد که بیشترین لذت را از دوره تحصیل خود ببرند، چراکه لذتی بزرگ‌تر از آموختن در زندگی وجود ندارد. در ادامه بعضی از دانش‌پذیران و همکاران گلوکال کالج صحبت‌های خودمانی کوتاهی داشتند و درنهایت مراسم با بریدن کیک تولد گلوکال کالج و پذیرایی به پایان رسید.

جشن سالروز تاسیس گلوکال کالج
دکتر مجید محبی | جراح چشم پزشک، فوق تخصص قرنیه و جراحی لیزری

هدیه تولد گلوکال کالج: نماد انار

خانم دکتر ثمین حاتمی مدیر کالج امسال به‌عنوان هدیه تولد، نماد انار را به برند گلوکال کالج هدیه داد. ایشان فلسفه این انتخاب را این‌گونه توصیف می‌کند:

جشن سالروز تاسیس گلوکال کالج

انار در فرهنگ‌های مختلف نماد باروری، شادی، برکت، فراوانی و جاودانگی است. زادگاه این میوه را ایران می‌دانند. این میوه از هزاران سال پیش در فرهنگ مردمان خاورمیانه وجود داشته و از آنجا به همه جهان معرفی شده است. در اساطیر یونان و روم به انار اشاره شده، در کتاب‌های مقدس مثل قرآن و انجیل از آن نام برده شده و در دین‌های مختلفی مثل آیین زرتشتی، بودایی و یهودیت جایگاه ویژه‌ای دارد. در ادبیات فارسی از این میوه بسیار استفاده شده و در بیشتر موارد دل پرخون عاشقان صبور را به انار تشبیه کرده‌اند. دانه‌های درخشان انار با هندسه چندضلعی‌شان معمولا به یاقوت و دیگر سنگ‌های قیمتی تشبیه شده‌اند.

حتما بخوانید
اولین پادکست گلوکال کالج با عنوان چرا پزشکی منتشر شد

اگر گردی انار را به کره زمین تشبیه کنیم، دانه‌های انار نماینده مردمان زمین و پوسته‌های سفیدرنگی که آنها را از هم جدا کرده تمثیلی از مرزهای سرزمین‌هاست. اگرچه این مرزهای قراردادی وجود دارند، ولی انسان‌ها هنوز هم اجزای یک کل بزرگ‌تراند که همان خانه ما، زمین است. درنهایت این کره تاجی به سر دارد که می‌توان آن را به تاج دانش و آگاهی تشبیه کرد که هدف نهایی گلوکال کالج است.

جشن سالروز تاسیس گلوکال کالج

در گلوکال کالج انار نماد همبستگی اجزای کوچکی است که یک کل ارزشمند را تشکیل می‌دهند. دانه‌های گرانبهایی که با نظم بی‌نظیری کنار هم چیده شده و در یک پوسته محافظ پنهان شده‌اند تا راز نظم، صبوری و فروتنی را به ما بیاموزند. میوه‌ای بومی که جایگاهی جهانی پیدا کرده است؛ مانند جوانان ایرانی که راه خود را به هر گوشه جهان باز می‌کنند و زیبایی‌های نهفته فرهنگ ایرانی را به رخ می‌کشند.

جشن سالروز تاسیس گلوکال کالج

انار میوه‌ای پاییزی است و گلوکال کالج در پاییز تاسیس شد. انار را به‌عنوان سمبل گلوکال کالج برگزیدیم تا یادآور این واقعیت باشد که ما درعین‌حال که فرهنگ بومی خود را ارج می‌نهیم، به جهانی شدن می‌اندیشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *