آنچه در این مقاله می‌خوانید

زمان مطالعه: 2 دقیقه

گلوکال کالج در اولین جلسه از سری جلسات دانش‌پذیران با پزشکان و متخصصان و فعالان حوزه سلامت در سال تحصیلی 2021-2022، میزبان دکتر میثم شکرایی، روان‌درمان‌گر و دارای دکترای تخصصی روان‌شناسی سلامت بود. در این جلسه دکتر شکرایی سخنرانی کوتاهی درباره مباحث سلامت روان داشت و سپس با دانش‌پذیران و کادر آموزشی کالج به بحث و تبادل نظر در این زمینه پرداخت.

هدف از برگزاری جلسات صبحانه با متخصصین چیست؟

یکی از رسالت‌‌های گلوکال کالج، آموزش مهارت‌های زنگی و پرورش توانایی‌های اجتماعی دانش‌پذیران، به‌منظور آماده کردن آنها برای زندگی مستقل است. به‌این‌منظور، مجموعه‌ای از فعالیت‌های آموزشی-تفریحی برای دانش‌پذیران طراحی شده که یکی از مهم‌ترین آنها جلسات یک‌ساعته صبحانه با متخصصین حوزه‌های مختلف سلامت است. در این جلسات دانش‌پذیران با ابعاد مختلف زندگی به‌عنوان بخشی از نظام سلامت و درمان در جامعه آشنا می‌شوند و همچنین از تجربیات پیشکسوتان این حوزه بهره می‌برند.

جلسه دانش‌پذیران گلوکال کالج با فعالان حوزه سلامت
دکتر میثم شکرایی | روان درمان‌گر

سخنرانی دکتر میثم شکرایی

دکتر شکرایی سخنان خود را به معرفی اجمالی روش طرح‌واره‌درمانی در روان‌درمانی اختصاص داد. نظریه طرح‌واره‌ها که توسط جفری یانگ، روان‌درمان‌گر آمریکایی ارائه شده، المان‌هایی از درمان شناختی-رفتاری، روان‌کاوی تحلیلی، روان‌درمانی هیجان‌محور، نظریه وابستگی و دیگر تئوری‌ها و روش‌های درمانی را ترکیب می‌کند. این رویکرد برای درمان اختلالات شخصیتی و روانی که به درمان‌های دیگر پاسخ نمی‌دهند مورداستفاده قرار می‌گیرد. شناخت نظریه طرح‌واره‌ها، راه خوبی برای خودشناسی و شناخت تله‌‌های شخصیتی خویشتن است.

پرسش و پاسخ و تبادل نظر با دانش‌پذیران و کادر آموزشی گلوکال کالج

جلسه دانش‌پذیران گلوکال کالج با فعالان حوزه سلامت
مانی منعمی | دانش‌پذیر دوره MFP | ورودی 2021-2022

در ادامه توضیحات دکتر شکرایی، دانش‌پذیران سوالات خود را درزمینه سلامت روان و نقش طرحواره‌ها در گره‌ها و تله‌های روانی افراد مطرح کردند. همچنین خانم زهرا ورناصری، مدرس درس بیولوژی گلوکال کالج، به نقش وراثت و ژنتیک رفتاری در شکل‌گیری ویژگی‌های شخصیتی افراد پرداخت و به اهمیت آموزش و تاثیرگیری از محیط در تغییر و بهبود ویژگی‌های وراثتی اشاره کرد. آقای بابایی مدیر اجرایی گلوکال کالج از دانش‌پذیران دعوت کرد که برای پروش ارزش‌ها و فضایل انسانی، زندگی‌نامه انسان‌های بزرگ و تاثیرگذار در جوامع بشری را مطالعه کنند. خانم دکتر حاتمی مدیر گلوکال کالج به این نکته اشاره کرد که روانشناسی یک حوزه بین‌رشته‌ای است و همه افراد می‌توانند به فراخور شرایط و ویژگی‌های خود از مباحث این علم برای پیشرفت شخصی بهره ببرند.

حتما بخوانید
جشن سومین سالروز تاسیس گلوکال کالج

معرفی کتاب

در پایان این مراسم، آقای دکتر شکرایی چند کتاب مفید را برای مطالعه شخصی به دانش‌پذیران معرفی کرد. این کتاب‌ها عبارت‌اند از:

  • نیمه تاریک وجود – دبی فورد
  • زندگی خود را دوباره بیفرینید – جفری یانگ
  • تحلیل رفتار متقابل – اریک برن
  • عشق هرگز کافی نیست – ارون بک
  • سیر عشق – آلن دو باتن

در ادامه دانش‌پذیران پس از صرف صبحانه به کلاس‌های خود بازگشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *