بهترین کشورها برای تحصیل دندان پزشکی در اروپا

آنچه در این مقاله می‌خوانید

زمان مطالعه: 12 دقیقه

تحصیل دندان پزشکی در اروپا یکی از مهم‌ترین و رؤیایی‌ترین اهدافی است که هر دانشجو و محصلی به آن فکر می‌کند و لازمه آن داشتن علاقه بسیار به علم پزشکی است. معمولا بیشتر علاقه‌مندان به پزشکی به دلیل بازار کار و درآمد خوبی که دندان پزشکی دارد، این رشته را برای گرفتن مدرک پزشکی انتخاب می‌کنند؛ اما چیزی که برای محصلان داخل ایران بسیار اهمیت دارد، موضوعی به نام کنکور است که راه را برای رسیدن به دانشگاه‌های پزشکی سخت کرده است.

از این رو بسیاری از دانش آموزان و افرادی که نزدیک به سال کنکور هستند، تصمیم می‌گیرند تا خود را برای دانشگاه‌های اروپایی آماده کنند تا بتوانند در دانشگاه‌های معتبر این خطه از دنیا تحصیل کنند و مدرکی معتبر در سطح دنیا داشته باشند. دانشگاه‌های معتبر اروپایی هم در سطح کارشناسی، هم در سطح کارشناسی ارشد و دکترا برنامه‌های خود را ارائه می‌دهند و همچنین دیگر نقطه قوت آنها ارائه دروس به زبان انگلیسی است.

بهترین کشورها در اروپا برای تحصیل دندانپزشکی

تحصیل دندان پزشکی در اروپا خصوصا در شرق اروپا از بهترین انتخاب‌ها است که مهم‌ترین دلایل آن، کیفیت بالای آموزش، ارائه تدریس به زبان انگلیسی، مدرک شناخته شده در سراسر جهان، هزینه پایین زندگی، شهریه پایین، شرایط آسان برای پذیرش، رفت و‌ آمد آسان در حیطه اتحادیه اروپا و همچنین میان ایران و کشورهای اروپایی هستند.

در مقالات قبلی بلاگ درباره بهترین کشورها برای تحصیل در رشته های پزشکی در اروپا صحبت کردیم، این مقاله به طور خاص به بهترین کشورها برای تحصیل دندان پزشکی در اروپا پرداخته است و این کشورها را معرفی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی در اروپا

ایتالیا

بهترین کشورها برای تحصیل دندان پزشکی در اروپا

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا و به زبان انگلیسی در حال حاضر به لطف دانشگاه سیه‌نا، که در شمال ایتالیا واقع شده است، امکان پذیر است. ایتالیا در دهه گذشته بیشتر و بیشتر برنامه‌های پزشکی را به زبان انگلیسی برای آموزش دانشجویان بین المللی پزشکی ارائه می‌دهد؛ اما اکنون دانشگاه Siena اولین برنامه دندانپزشکی را در این کشور ارائه می‌دهد که برای دانشجویان بین‌الملل بهترین گزینه برای دریافت مدرک از اروپا است.

برای دانشجویانی که هدف آنها گرفتن مدرک دندانپزشکی است و می‌خواهند در کشور رویایی ایتالیا تحصیل کنند، سیه‌نا و دانشگاه این کشور انتخاب مناسبی است.

1. دانشگاه سیه‌نا (Siena)

دانشگاه سیه‌نا یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپا است که در سال 1240 تاسیس شده است. تاریخ نشان می‌دهد که این دانشگاه در کنار سنت توسکانی از قرون وسطی تا دوران مدرن به صورت مداوم رشد داشته و تکامل یافته است.

سیه‌نا در قلب توسکانی در میان چشم اندازی از تپه‌های زیبا قرار دارد. این شهر که روی سه تپه شیب‌دار ساخته شده و توسط دیوارهای باستانی احاطه شده است، شهری منحصر به فرد است که در آن دانشجویان می‌توانند یک دوره تحصیلی بسیار مفید را بگذرانند و از این فرصت را داشته باشند که بازار کار خوبی در انتظار آنها باشد.

مجارستان

بهترین کشورها برای تحصیل دندان پزشکی در اروپا

مجارستان یکی از کشورهای اروپایی است که سرمایه گذاری زیادی در آموزش عالی انجام داده است و نتایجی که از این سرمایه گذاری به دست آورده، بسیار چشم‌گیر بوده است. به همین دلیل تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه‌های مجارستان انتخاب بسیاری از علاقه‌مندان در رشته‌های پزشکی خصوصا دندان پزشکی است.

هزینه پایین شهریه و زندگی در این کشور، از دلایل مهم انتخاب این کشور برای تحصیل به شمار می‌آیند. اما این تمام ماجرا نیست! دانشگاه‌های مجارستان همچنین سابقه طولانی در ارائه آموزش با کیفیت دارند و قدیمی‌ترین دانشگاه در این کشور در سال 1367 تأسیس شده است.

به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، شما بین 1200 تا 5000 یورو در سال برای اکثر برنامه‌های تحصیلی در دانشگاه‌های دولتی در مجارستان باید پرداخت کنید، اما این هزینه شهریه برای مدرک پزشکی و دندانپزشکی می‌تواند تا 16000 یورو در سال نیز برسد. با درخواست یکی از بورسیه‌های تحصیلی موجود در مجارستان می‌توانید هزینه‌های تحصیلی خود را بیشتر کاهش دهید.

مجارستان، همچنین کشور زیبایی است. هنگام زندگی و تحصیل در این کشور، می‌توانید از قلعه بودا، ساختمان پارلمان مجارستان، بندر ماهیگیران، چشمه آب گرم چینی، باسیلیکای سنت استفان، میدان قهرمانان، پل چینی و غیره دیدن کنید.

دانشگاه‌های مجارستان که امکان تحصیل به زبان انگلیسی را برای دانشجویان فراهم می‌کنند، عبارت‌اند از:

شمارهنام دانشگاه
1دانشگاه سملویس بوداپست (Semmelweis University Budapest)
2دانشگاه دبرسن مجارستان (University Debrecen)
3دانشگاه پچ مجارستان (University of Pecs)
4دانشگاه سگد مجارستان (Szeged)

1. دانشگاه سملویس بوداپست (Semmelweis University Budapest)

دانشگاه سملویس در بوداپست، مجارستان، بیش از 250 سال است که یکی از مؤسسات آموزشی در زمینه پزشکی در این کشور است و به عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشرو شناخته می‌شود. این دانشگاه مرکز ارائه تحقیقات و خدمات مراقبت‌های بهداشتی در مجارستان و اروپای مرکزی بوده است. مأموریت آن که آموزش یکپارچه، تحقیق و توسعه و مراقبت از بیمار است، آن را به مرکز عالی منطقه‌ای در زمینه علوم بهداشتی تبدیل کرده است. مدرک اخذ شده از دانشگاه به طور رسمی در اتحادیه اروپا و در بسیاری از کشورهای دیگر در سراسر جهان به رسمیت شناخته می‌شود.

دانشگاه سملویس همچنین بزرگترین ارائه دهنده خدمات درمانی در مجارستان است. بیمارستان‌ها و کلینیک‌های دانشگاه، نیازهای درمانی حدود 5 درصد از جمعیت مجارستان را پوشش می‌دهند و همچنین کار آموزشی دانشجویان را نیز بسیار راحت می‌کند و بهترین تمرین‌ها را در این دانشگاه و مراکز بهداشتی آن می‌توانند بگذرانند.

2. دانشگاه دبرسن مجارستان (University Debrecen)

دبرسن بزرگترین شهر بعد از بوداپست است و بیش از 200 هزار نفر جمعیت دارد. این شهر در فاصله 250 کیلومتری شرق از پایتخت قرار دارد و مرکز فرهنگی، اقتصادی و علمی منطقه و یک شهر مشهور دانشگاهی است. دانشگاه دبرسن با حدود 28500 نفر دانشجو، امروزه یکی از بزرگترین مؤسسات آموزش عالی در مجارستان به شمار می‌آید.

دانشگاه دبرسن برنامه‌های خود را بر اساس چارچوب و صلاحیت‌های اروپایی ارائه می‌دهد. بنابراین مدرک اخذ شده از آن به طور کلی در کشورهای اتحادیه اروپا و دیگر کشورها پذیرفته می‌شود. برنامه‌های پزشکی و دندان پزشکی این دانشگاه توسط سازمان بهداشت جهان(WHO) ، وزارت آموزش و پرورش نیویورک (NY)، هیئت پزشکی کالیفرنیا، شورای پزشکی هند، ایرلند، ایران، نروژ و امارات پذیرفته می‌شود.

3. دانشگاه پچ مجارستان (University of Pecs)

دانشگاه پچ یا Pécs در سال 1367 کار خود را برای آموزش دانشجویان آغاز کرد و به عنوان اولین و قدیمی‌ترین مؤسسه آموزشی در مجارستان شناخته می‌شود. این دانشگاه با فراز و نشیبی که در طول تاریخ داشته، بیش از شش قرن و نیم است که جامعه آکادمیک خود را تشکیل داده است و نه تنها در مجارستان، بلکه در سطح بین‌الملل نیز بسیار شناخته شده است و اعتبار بالایی دارد.

این دانشگاه در حال حاضر بیش از 30 سال است که به ارائه برنامه‌های تحصیلی به زبان انگلیسی پرداخته است و به همین خاطر، به یکی از دانشگاه‌های بین‌المللی مجارستان تبدیل شده است. این دانشگاه در حال حاضر میزبان بیش از 4500 دانشجوی خارجی از 110 کشور جهان است.

4. دانشگاه سگد مجارستان (University Szeged)

دانشگاه سگد (Szeged) در Sged در مرز جنوبی مجارستان واقع شده است. گفته می‌شود این شهر امن‌ترین شهر مجارستان و یک شهر دانشگاهی محبوب در اروپا به شمار می‌آید.

این دانشگاه بیش از 60 برنامه آموزشی برای اعطای مدرک به دانشجویان بین‌المللی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به زبان انگلیسی و همچنین به زبان آلمانی و فرانسوی ارائه می‌دهد. در حال حاضر نیز از سراسر جهان دانشجویان را قبول می‌کند که تعداد آنها در دانشگاه به 4000 نفر می‌رسد که از 130 کشور هستند.

انگلستان

بهترین کشورها برای تحصیل دندان پزشکی در اروپا

انگلستان در میان کشورهای اروپایی به عنوان یکی دیگر از انتخاب‌های دانشجویان برای تحصیل در رشته دندان پزشکی به شمار می‌آید که بهترین امکانات، تجهیزات و روش‌های تدریس را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

دوره‌های دندانپزشکی در انگلستان به طور کلی پنج سال طول می‌کشد (در صورت نیاز به سال پایه شش سال می‌شود) و هم از نظر علمی و هم از نظر فنی در سطح بالایی هستند. دانشجویان دندانپزشکی علت، پیشگیری، مدیریت و درمان بیماری‌های دهان و دندان را در بهترین دانشگاه‌های انگلیس مطالعه خواهند کرد.

دندانپزشکی یکی از رقابتی‌ترین رشته‌ها در انگلستان است و نیاز به نمرات آکادمیک بالا و قوی، تعهد برای تکمیل دوره تحصیل و مهارت‌های عملی و ذهنی مورد نیاز برای تمرکز در مدت زمان طولانی، دارد. فارغ‌التحصیلان دندانپزشکی دوره خود را با دریافت مدرک کارشناسی جراحی دندان (BDS) به پایان می‌رسانند. نکته جالب در مورد رشته دندانپزشکی در انگلستان این است که این رشته تنها رشته تحصیلی در انگلستان است که تنها پس از شش ماه از فارغ‌التحصیلی، دندان پزشکی می‌تواند بیش از 30،000 پوند در ماه درآمد داشته باشد.

دانشگاه‌های انگلستان که امکان تحصیل به زبان انگلیسی را برای دانشجویان فراهم می‌کنند، عبارت‌اند از:

شمارهنام دانشگاه
1دانشگاه لنکشایر مرکزی (University of Central Lancashire)
2دانشگاه کیل (Keele University)
3دانشگاه بیرمنگام (University of Birmingham)
4کالج امپریال لندن (Imperial College London)
5کالج کینگ لندن (King’s College London)
6دانشگاه لیورپول (University of Liverpool)
7دانشگاه منچستر (University of Manchester)
8دانشگاه آکسفورد (Oxford university)
9دانشگاه کمبریج (University of Cambridge)

1. دانشگاه لنکشایر مرکزی (University of Central Lancashire)

دانشگاه لنکشایر مرکزی در انگلستان یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در رشته دندان پزشکی به شمار می‌آید که برنامه‌های آن در مقطع کارشناسی شامل آموزش مشترک می‌شود تا دانشجویان را برای نحوه عملکرد آنها در آینده به عنوان بخشی از تیم دندانپزشکی آماده کند.

این دانشگاه همچنین یکی از معدود دانشگاه‌های انگلستان است که دارای کلینیک دندانپزشکی داخل خود دانشگاه است و به طور کامل ،مجهز شده است تا به همه دانشجویان تجربه عملی در کارهای دندانپزشکی درجه یک درون موسسه را بدهد.

2. دانشگاه کیل (Keele University)

بیش از 60 سال پیش با این اعتقاد که خواسته‌های جدید جامعه، اقتصاد و جهان را برآورده کنند، این دانشگاه تأسیس شد و امروزه، نام و شهرت این دانشگاه در تمام دنیا بیشتر از قبل به گوش می‌رسد.

این دانشگاه در 600 هکتار زمین از مناطق روستایی در قلب انگلستان واقع شده است، که بسیاری از دانشجویان و کارکنان آن نیز در این دانشگاه زندگی و همچنین در اینجا تحصیل و کار می‌کنند. درست است که محوطه دانشگاه کوچک است، اما یک جامعه کوچک و جهانی به وجود آورده است. رشته دندان پزشکی در این دانشگاه از رشته‌های بسیار مهم است که از سراسر دنیا دانشجویان بسیاری را به خود جذب می‌کند.

حتما بخوانید
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا چقدر است؟

3. دانشگاه بیرمنگام (University of Birmingham)

دانشگاه بیرمنگام دارای رتبه 79 در جهان در وب‌سایت QS World است. این دانشگاه برای آموزش گروهی از افراد از شهرهای صنعتی انگلستان و در قرن نوزدهم تأسیس شد. همچنین یک دانشگاه تحقیقاتی نیز است که تا به امروز نیز تحقیقات بسیاری را به جهان ارائه داده است.

4. کالج امپریال لندن (Imperial College London)

امپریال در کنزینگتون جنوبی در لندن، در منطقه‌ای معروف به “آلبرتوپولیس” واقع شده است. همسایگان امپریال تعدادی از سازمان‌های فرهنگی برجسته جهان از جمله موزه‌های ویکتوریا و آلبرت هستند. کالج‌های سلطنتی هنر و موسیقی و رویال آلبرت هال، مکان‌هایی هستند که همه دانشجویان این دانشگاه از آنها نیز فارغ‌التحصیل می‌شوند.

5. کالج کینگ لندن (King’s College London)

کالج کینگ لندن یکی از 25 دانشگاه برتر جهان و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌ها در انگلستان است. کینگ بیش از 27،600 دانشجو (که تقریباً 10،500 نفر از آنها دانشجوی کارشناسی ارشد هستند) از حدود 150 کشور جهان دارد و حدود 6800 کارمند نیز در این دانشگاه مشغول به کار هستند.

6. دانشگاه لیورپول (University of Liverpool)

دانشگاه لیورپول در سال 1881 تأسیس شد و یکی از مؤسسات آموزش عالی بریتانیایی است که دارای حجم بالایی از تحقیقات است و گردش مالی آن سالانه 577.7 میلیون پوند است که 98.6 میلیون پوند را صرف تحقیقات می‌کند. لیورپول به طور مداوم در میان 200 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. این دانشگاه 33،500 دانشجو دارد که 9000 نفر از آنها از سراسر جهان برای تحصیل به این دانشگاه می‌آیند و 228000 فارغ‌التحصیل از 171 کشور جهان نیز در میان اعداد و ارقام این دانشگاه مشاهده می‌شود.

7. دانشگاه منچستر (University of Manchester)

دانشگاه منچستر با توجه به رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال 2021 در رتبه 27 جهان قرار دارد و یکی از دانشگاه‌های برجسته در زمینه کارهای تحقیقاتی در بریتانیا به شمار می‌آید. این دانشگاه در طول 10 سال یک میلیارد پوند در پردیس و امکانات خود سرمایه گذاری کرده است و تا به امروز توانسته است 25 برنده جایزه نوبل در بین دانشجویان و کارکنان فعلی و سابق خود داشته باشد.

8. دانشگاه آکسفورد (University of Oxford)

دانشگاه آکسفورد قدیمی‌ترین دانشگاه انگلیسی زبان در جهان است و در واقع به قدری قدیمی است که تاریخ تأسیس آن مشخص نیست. اگر چه، تصور می‌شود که تدریس در آنجا از قرن یازدهم آغاز شده است.

این شهر در مرکز شهر قرون وسطایی آکسفورد واقع شده است، که توسط متیو آرنولد، شاعر قرن نوزدهم، “شهر رؤیایی گلدسته‌ها” نامیده شده است و شامل 44 کالج و سالن و همچنین بزرگترین سیستم کتابخانه‌ای در بریتانیا است.

در مجموع 22000 دانشجو در آکسفورد وجود دارد که حدود نیمی از آنها دانشجوی دوره کارشناسی هستند؛ در حالی که 40 درصد دانشجویان از کشورهایی غیر از انگلستان هستند. یک چهارم ساکنان شهر آکسفورد دانشجو هستند و این شهر در میان شهرهای بریتانیا، جوان‌ترین شهر به شمار می‌آید.

9. دانشگاه کمبریج (University of Cambridge)

دانشگاه کمبریج که در مرکز شهر باستانی کمبریج در 50 مایلی شمال لندن واقع شده است، یک مؤسسه تحقیقاتی عمومی است که بیش از 18000 دانشجو از گوشه و کنار جهان در آن مشغول تحصیل هستند. دانشگاه کمبریج با شهرت خود به دلیل برتری علمی و ارزش‌های علمی، اغلب در بین برترین دانشگاه‌های جهان در زمینه آموزش، تحقیق و دست‌آوردهای بین المللی قرار می‌گیرد. این دانشگاه ریاضیدانان، دانشمندان، سیاستمداران، حقوقدانان، فیلسوفان، نویسندگان، بازیگران و سران کشورهای بسیاری را تا به امروز آموزش داده است.

چک

بهترین کشورها برای تحصیل دندان پزشکی در اروپا

حرفه پزشکی یکی از ارزشمندترین دارایی‌های جامعه چک است، بنابراین تعجب آور نیست که مدرک پزشکی این کشور در میان تمام کشورهای دنیا به عنوان یک مدرک معتبر شناخته شود.

سالانه دندان پزشکان به میلیون‌ها نفر کمک می‌کنند تا لبخند بزنند. به عنوان دانشجوی دندان پزشکی، نحوه تشخیص، حفظ و بهبود سلامت دهان و دندان افراد را در دانشگاه‌های معتبر چک خواهید آموخت. شما همچنین دندان پزشکی زیبایی را نیز در این دانشگاه‌ها آموزش خواهید دید و به افراد کمک می‌کنید از طریق جراحی زیبایی دهان، لثه و دندان خود احساس اعتماد به نفس و جذابیت بیشتری داشته باشند. ترکیبی از پزشکی، علوم، مهارت‌های فردی و همچنین صفر تا صد دندان پزشکی را معمولاً پنج سال یا یک سال بیشتر در دانشگاه‌های چک خواهید آموخت.

دانشگاه‌های چک که امکان تحصیل به زبان انگلیسی را برای دانشجویان فراهم می‌کنند، عبارت‌اند از:

شمارهنام دانشگاه
1آکادمی علوم جمهوری چک (Academy of Sciences)
2دانشکده اول پزشکی دانشگاه چارلز (Charles University first faculty of medicine)
3دانشگاه چارلز در پلزن (Charles University in Pilsen)
4دانشگاه ماساریک برنو (Masaryk University Brno)
5دانشگاه پالکی در اولوموک (Palaky University in Olomouc)

1. آکادمی علوم جمهوری چک (Academy of Sciences)

آکادمی علوم چک در سال 1992 توسط شورای ملی چک به عنوان جایگزین آکادمی علوم سابق چکسلواکی تأسیس شد. در حال حاضر این آکادمی شصت موسسه تحقیقاتی و پنج واحد پشتیبانی دارد و در مجموع 6400 کارمند آنها را اداره می‌کنند. تقریبا بیش از نیمی از کارمندان این دانشگاه محققان و دکتری آموزش دیده خود دانشگاه هستند.

2. اولین دانشکده پزشکی دانشگاه چارلز (Charles University first faculty of medicine)

دانشکده اول پزشکی دانشگاه چارلز یکی از پنج دانشکده پزشکی دانشگاه چارلز، پراگ، جمهوری چک است. این دانشگاه در سال 1348 همزمان با خود دانشگاه تأسیس شد و از قدیمی‌ترین دانشکده‌های پزشکی در اروپای مرکزی و یازدهمین موسسه پزشکی قدیمی در جهان است. پس از اتمام مطالعه 5 ساله دندان پزشکی در این دانشکده، فارغ‌التحصیلان به طور عملی و نظری برای کار مستقل در زمینه دندانپزشکی و همچنین برای شروع آموزش برای اخذ گواهینامه در تخصص‌های خاص در دندانپزشکی و یا ارتودنسی، آماده می‌شوند.

3. دانشگاه چارلز در پلزن (Charles University in Pilsen)

فارغ‌التحصیلان این دانشگاه دانش عمیقی در زمینه‌های بالینی دندان پزشکی از جمله دندانپزشکی زیبایی، مراقبت از دندان کودکان، جراحی دهان، جراحی پروتز، پریودنتیک و بیماری‌ها دهان و دندان خواهند داشت. فارغ‌التحصیلان دانشگاه پلزن دارای دانش کافی در زمینه‌های مطالعاتی و تخصص‌های دندانپزشکی هستند که آنها را قادر می‌سازد تا تمام فعالیت‌های مورد نیاز در زمینه پیشگیری و تشخیص بیماری‌ها و مشکلات را انجام دهند.

4. دانشگاه ماساریک برنو (Masaryk University Brno)

دانشکده پزشکی دانشگاه ماساریک یک دوره کارشناسی ارشد 5 ساله در رشته دندانپزشکی ارائه می‌دهد. هدف از برنامه کارشناسی ارشد دندانپزشکی این است که دانشجویان را برای کار مستقل به عنوان یک دندان پزشک آماده کند تا فارغ‌التحصیلان بتوانند با توجه به دانش فعلی و مطابق مقررات قانونی فعالیت کنند. برنامه دندان پزشکی ارائه شده توسط این دانشگاه با سیستم انتقال اعتبار اروپایی (ECTS) سازگار است و همچنین شرایطی را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا بتوانند در کشورهای دیگر در این رشته به ادامه تحصیل و کار بپردازند.

5. دانشگاه پالکی در اولوموک (Palaky University in Olomouc)

دانشگاه پالکی (Palacký Olomouc) قدیمی‌ترین دانشگاه در موراویا و دومین دانشگاه قدیمی در جمهوری چک است. این دانشگاه در سال 1573 به عنوان یک دانشگاه دولتی به رهبری و دستور یسوعیان در اولوموک تأسیس شد. دانشکده علوم بهداشتی پالکی، جوان‌ترین دانشکده‌ای است که در سال 2008 تاسیس شده است. این دانشکده‌ها در ساختمان‌های تاریخی زیبا در اولوموک قرار دارند.

لهستان

بهترین کشورها برای تحصیل دندان پزشکی در اروپا

دندانپزشکی در لهستان یک انتخاب عالی برای تحصیل است. سیستم آموزشی لهستان رتبه دهم بهترین در جهان را دارد و برخی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های اروپا در این کشور وجود دارند. دولت لهستان مبالغ هنگفتی را برای ارتقای منابع دانشگاه و اطمینان از وجود فناوری پیشرفته و جدیدترین تجهیزات در هر موسسه آموزشی تحت نظارت آنها، سرمایه گذاری کرده است.

کیفیت تدریس و تحقیق در دانشگاه‌های لهستان بالا است و البته مدرک به دست آمده از این دانشگاه‌ها نیز در سراسر جهان شناخته شده است. اگر مدرک پزشکی یا دندانپزشکی را در لهستان دریافت کنید، این امر به شما این امکان را می‌دهد در سطح بین‌الملل نیز مشغول به کار شوید.

دانشگاه‌های لهستان که امکان تحصیل به زبان انگلیسی را برای دانشجویان فراهم می‌کنند، عبارت‌اند از:

شمارهنام دانشگاه
1دانشگاه یاگیلونیا (Jagiellonian University)
2دانشگاه پزشکی لدز (University of Medical Lodz)
3دانشگاه پزشکی ورشو (Warsaw Medical University)
4دانشگاه پزشکی ورتسلاو (Wroclaw Medical University)

1. دانشگاه یاگیلونیا (Jagiellonian University)

دانشگاه یاگیلونیا، به عنوان یکی از بهترین مؤسسات آموزش عالی لهستان و دومین دانشگاه قدیمی در اروپای مرکزی، موقعیت مهمی را در نقشه جهان دانشگاهی به خود اختصاص داده است. دانشگاه یاگیلونیا یک موسسه آموزش عالی عمومی است که به صورت خودگردان اداره می‌شودو این دانشگاه شامل 16 دانشکده است که در آن 4000 کارمند مشغول به کار هستند و حدود 40 هزار دانشجو را در بیش از 87 زمینه مختلف تحصیلی آموزش می‌دهند.

2. دانشگاه پزشکی لدز (University of Medical Lodz)

دانشگاه پزشکی لدز یکی از بزرگترین دانشگاه‌های پزشکی در لهستان است. قدمت آن به دهه 1940 باز می‌گردد و از آن زمان تا به امروز، دندان پزشکان و متخصصان بسیاری را تحویل دنیا داده است. در حال حاضر بیش از 900 دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف در برنامه‌های پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه حضور دارند که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. مرکز آموزش دندانپزشکی این دانشگاه استانداردهای آموزشی جهانی را دارد و بالاترین سطح نوآوری را در آموزش پزشکی از خود نشان داده است.

3. دانشگاه پزشکی ورشو (Warsaw Medical University)

دانشگاه پزشکی ورشو یکی از قدیمی‌ترین دانشکده‌های پزشکی در لهستان است. بیش از 200 سال است که آموزش در رشته‌های پزشکی را در کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشجویان ارائه می‌دهد. تمام برنامه‌های دانشگاه طبق بالاترین استانداردهای بین‌المللی آموزشی است و فارغ‌التحصیلان آن در میان نخبگان جهان هستند.

4. دانشگاه پزشکی ورتسلاو (Wroclaw Medical University)

دانشگاه پزشکی ورتسلاو یکی از مشهورترین دانشکده‌های پزشکی در لهستان است. دانشگاه پزشکی ورتسلاو شامل 5 دانشکده پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، بهداشت عمومی و تحصیلات تکمیلی است. در مجموع، 1093 استاد در دانشگاه پزشکی مشغول به کار هستند و حدود 6000 دانشجو به تحصیل در این دانشگاه ادامه می‌دهند.

سخن پایانی

با کشورهای برتر اروپا برای تحصیل در رشته دندان پزشکی آشنا شدید و همچنین دانشگاه‌های برتر آنها را نیز شناختید. در حال حاضر اگر به دنبال این هستید که برای مهاجرت تحصیلی به اروپا و تحصیل دندان پزشکی در اروپا اقدام کنید، می‌توانید با مشاوران گلوکال کالج تماس بگیرید و از آنها برای برنامه ریزی راهنمایی بگیرید. همچنین می‌توانید در دوره‌های پیش نیاز پزشکی و دندان پزشکی گلوکال کالج برای تحصیل در اروپا اقدام کنید. دوره MFP و همچنین دوره آماده سازی آزمون IMAT از جمله مواردی است که می‌توانید با حضور در آنها، قبولی خود در این دانشگاه‌ها را تضمین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *