بهترین شهر های اروپا برای تحصیل پزشکی

آنچه در این مقاله می‌خوانید

زمان مطالعه: 7 دقیقه

این روزها، اروپا به یکی از محبوب‌ترین مقصدها برای مهاجرت تحصیلی و تدریس در رشته‌های پزشکی تبدیل شده است، با اینکه تصمیم گیری در مورد انتخاب شهر و کشور مقصد برای تحصیل کار آسانی نیست و با چالش همراه است. هر کشوری فرهنگ و جذابیت خاص خود را دارد و گزینه‌ها برای انتخاب بسیار زیاد هستند.

برای سهولت در فرآیند تصمیم گیری، ما لیستی از بهترین شهرهای اروپا برای تحصیل پزشکی را جمع آوری کردیم. این موارد، مجموعه‌ای از محبوب‌ترین و بهترین شهرهای اروپا برای تحصیل پزشکی هستند که می‌توانید از میان آنها انتخاب نهایی خود را انجام دهید. مطمئنا شهرهای دیگری نیز می‌توان به این لیست اضافه کرد، اما این موارد می‌توانند نقطه شروع شما در انتخاب باشند.

تحصیل پزشکی در شهرهای بزرگ اروپا

تحصیل پزشکی در شهرهای بزرگ اروپا با یک سؤال همراه است و آن هم این است که بهترین شهرهای اروپا برای تحصیل پزشکی کدامند؟ پاسخ به این سؤال به عوامل مختلفی ربط دارد؛ دانشگاه‌های مختلف در شهرهای مختلف اروپا برنامه آموزشی متفاوت و سیستم مطالعاتی متفاوت را ارائه می‌دهند و هزینه تحصیل و هزینه زندگی در شهرهای مختلف اروپا متفاوت است. یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل در انتخاب بهترین شهر، این است که سراغ شهری در اروپا بروید که دانشگاه‌های آن ابتدا تدریس به زبان انگلیسی داشته باشند و دوم اینکه مدرک اخذ شده از آنها اعتبار بین‌الملل داشته باشد.

تحصیل در خارج از کشور در هر کشور و دانشگاه متفاوت است؛ در حالی که پذیرش در برخی از شهرهای اروپا و دانشگاه‌های آنها فقط بر اساس یک آزمون ورودی است، در کشورهای دیگر پذیرش بر اساس مصاحبه اسکایپی است. روند اداری معمولاً ساده است، اگرچه ممکن است برخی از دانشگاه‌ها از شما بخواهند قبل از شرکت در امتحان، مدارک مورد نیاز خود را تکمیل کنید. لیست زیر به شما بهترین‌ شهرهای اروپایی برای تحصیل پزشکی را معرفی خواهد کرد.

میلان ایتالیا

بهترین شهر های اروپا برای تحصیل پزشکی

تصور بسیاری از محصلان از تحصیل پزشکی در ایتالیا، شکوه و عظمت شهرهای فلورانس یا روم است. با این حال، میلان به عنوان بهترین شهر ایتالیا برای تحصیل پزشکی به شمار می‌آید. اگرچه این شهر نسبت به دیگر شهرهای ایتالیا کمی کوچک‌تر است و تنها 1.4 میلیون نفر جمعیت دارد، اما میلان مجموعه‌ای از زیبایی، جذابیت و هیجان را در خود جا داده است که تحصیل را بسیار جذاب‌تر می‌کند.

مانند هر شهری در ایتالیا که ویرانه‌های روم باستان را در خود جا داده است، میلان نیز نشانه‌هایی از روم باستان دارد اما نسبتاً شهری مدرن به شمار می‌آید. بسیاری از شرکت‌های فناوری و استارتاپ‌ها در میلان مستقر هستند و همین موضوع باعث شده که روشنفکران جوان و سیستم سنتی و قدیمی، ترکیبی بسیار جذاب به وجود آورند.

میلان همچنین مرکزی برای بهترین سیستم آموزشی پزشکی و دانشگاهی در ایتالیا است و دانشگاه‌های معتبری در سطح جهان را در خود جا داده است. اگر در شهر قدم بزنید، مطمئنا با جمعیت زیادی از دانشجویان در این شهر مواجه خواهید شد که همین موضوع باعث شده، که این شهر به مکانی عالی برای زندگی دانشجویی و تحصیل برای دانشجویان بین‌الملل تبدیل شود.

سیستم تحصیل پزشکی ایتالیا بی نظیر است و ارزان‌ترین سیستم آموزشی برای دانشجویان بین‌المللی را در اروپا دارد. هزینه تحصیل پزشکی 2500-3500 یورو است که به طور قابل توجهی پایین‌تر از دانشگاه‌های دیگر نقاط اروپا است. از سوی دیگر، هزینه‌های زندگی در سهری مانند میلان ممکن است بین 800 تا 1000 یورو در ماه باشد.

تحصیل در رشته پزشکی عمومی در دانشگاه‌های میلان می‌تواند بهترین انتخاب برای علاقه‌مندان به تحصیل پزشکی در اروپا باشد. پذیرش در دانشگاه‌های میلان، بر اساس نتایج آزمون IMAT امتحان ورودی پزشکی ایتالیا  است، که شامل 60 سوال چند گزینه‌ای (10 استدلال منطقی، 12 سؤال دانش عمومی، 18 سؤال زیست شناسی، 12 سؤال شیمی و 8 سؤال فیزیک و ریاضی) می‌شود.

بیشتر بخوانید: آزمون IMAT چیست؟ اطلاعات بیشتر درباره آزمون آیمت

لندن انگلیس

بهترین شهر های اروپا برای تحصیل پزشکی

انگلیس همچنان یکی از مشهورترین مکان‌های تحصیل و بهترین کشور برای تحصیل پزشکی در اروپا است و تقریباً نیمی از دانشجویان بین‌المللی در این نقطه از جهان جمع شده‌اند. لندن، پایتخت انگلیس، نه تنها 13 درصد از کل جمعیت انگلستان را در خود جا داده است، بلکه تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی را نیز میزبانی می‌کند.

لندن به عنوان بزرگترین شهر اروپا، دارای تنوع فرهنگی بسیاری است. شما می‌توانید هر نوع غذا یا فعالیتی را که دوست دارید را در این کلان‌شهر پیدا کنید. هر ناحیه دارای فرهنگ و ویژگی منحصر به فردی است و هیچ کس نیست که کامل تمام لندن را کشف کرده باشد.

از نظر آکادمیک، تعداد زیادی از دانشگاه‌های معتبر و دارای رتبه بندی عالی در این نقطه از جهان جمع شده‌اند. نام‌هایی مانند کمبریج، آکسفورد، منچستر، کینگ و غیره، همگی از بزرگترین دانشگاه‌های دنیا هستند که برای تحصیل پزشکی بهترین انتخاب هستند.

لندن با داشتن یک جامعه بین‌المللی بزرگ، مکانی عالی برای حضور دانشجویان بین‌الملل از سراسر جهان است. دانشگاه های پزشکی انگلیس همگی آخرین تجهیزات و امکانات را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهند و به این ترتیب، دانشجویان می‌توانند بهترین آموزش پزشکی را در زندگی خود تجربه کنند.

حتما بخوانید
همه چیز درباره گرفتن مدرک پزشکی در انگلستان

پذیرش در دانشگاه‌های لندن بسیار رقابتی است، بنابراین تنها دانشجویانی که دارای نتایج عالی تحصیلی از دوره متوسطه هستند و انگیزه آنها برای تحصیل در رشته پزشکی یا دندانپزشکی بسیار بالا است، می‌توانند موفق به اخذ پذیرش شوند. برخی از دانشکده‌های پزشکی لندن، آزمون UKCAT را نیز انجام می‌دهند که برای آزمایش توانایی‌های شناختی، نگرش‌ها، تفکر انتقادی و استدلال منطقی طراحی شده است. هزینه‌های دانشگاه‌های پزشکی ممکن است بالا باشد و حتی برخی دانشگاه‌ها ممکن است تا 38 هزار پوند نیز برسد؛ اما از سوی دیگر، طرح‌های مختلفی برای بورسیه، وام یا حمایت دانشجویی وجود دارد.

بوداپست مجارستان

بهترین شهر های اروپا برای تحصیل پزشکی

مجارستان نه تنها به خاطر غذاهای عالی خود، بلکه به خاطر سابقه عالی در تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی (همچنین به دلیل برنامه بورسیه تحصیلی Stipendium Hungaricum) مشهور است. از آنجایی که تحصیل در بوداپست امری رایج شده است و بسیاری این شهر را شهر دانشجویی می‌نامند، هزینه‌های تحصیل به طور قابل توجهی بالاتر از برخی شهرهای دیگر است (معمولاً 15000-17000 یورو در سال تحصیلی با هزینه‌های اضافی به عنوان مثال برای مواد دندانپزشکی و غیره). هزینه‌های زندگی در مجارستان کمتر از سایر کشورهای اروپایی است. بودجه معقول برای هزینه ماهانه، حدود 750 یورو (تقریبا 950 دلار آمریکا) در ماه است. با این حال، اگر قصد تحصیل در بوداپست را دارید، به خاطر داشته باشید که هزینه آن نسبت به سایر نقاط کشور گران‌تر است.

پزشکی عمومی را می‌توان در دانشگاه سملویس در بوداپست تحصیل کرد و از بودن در محیطی کاملا علمی و پیشرفته برای تحصیل، نهایت بهره را برد. مدرک پزشکی از دانشگاه‌های مجارستان و بوداپست توسط اتحادیه اروپا و ایالات متحده به رسمیت شناخته می‌شود، که بسیاری از دانشجویان بین‌المللی را برای تحصیل پزشکی در این شهر از مجارستان ترغیب می‌کند.

پراگ جمهوری چک

بهترین شهر های اروپا برای تحصیل پزشکی

یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته‌های پزشکی در اروپا بدون شک، جمهوری چک است. پراگ را می‌توان مرکز علمی این کشور دانست که سالانه تعداد زیادی از دانشجویان بین‌الملل را برای رشته‌های پزشکی پذیرا است. امکانات پزشکی در جمهوری چک، خصوصا پراگ به عنوان پایتخت، به عنوان بهترین امکانات و روش آموزشی پزشکی به زبان انگلیسی در اروپا شناخته می‌شود. پراگ، محل یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپا (که در لیست برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارد) است که، برنامه‌های پزشکی زبان انگلیسی را در یک محیط فرهنگی و تاریخی ارائه می‌دهد.

دانشگاه‌های چک در رتبه بندی بین‌المللی رتبه بالایی دارند و تعداد زیادی دانشجوی بین‌المللی از سراسر جهان را جذب می‌کنند. دانشکده اول پزشکی (دانشگاه چارلز)، دانشکده دوم پزشکی (دانشگاه چارلز) و سومین دانشکده پزشکی (دانشگاه چارلز) از معروف‌ترین دانشگاه‌های پزشکی بوداپست هستند که در سطح جهان اعتبار بسیار بالایی دارند. هزینه تحصیل از 8500 یورو در تا تقریبا 15.000 یورو در دانشگاه چارلز شروع می‌شود.

تحصیلات پزشکی در پراگ جمهوری چک تنها 5 سال به طول می‌انجامد و پذیرش هم برای پزشکی عمومی و هم برای دندانپزشکی، بر اساس آزمون‌های کتبی زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی است.

برلین آلمان

بهترین شهر های اروپا برای تحصیل پزشکی

برلین به عنوان پایتخت قدرتمندترین اقتصاد اروپا، اهمیت زیادی در منطقه دارد. این شهر، شهرت زیادی برای گذشته تاریخی خود دارد و مکان‌های زیادی در سراسر شهر وجود دارد که در تاریخ غنی آلمان و اروپا غرق شده‌اند.

تاریخ، برلین را به شهری منحصر به فرد و غیرقابل توصیف تبدیل کرده است. این مکان به دلیل تنوع و طیف گسترده‌ای از دیدنی‌ها و فعالیت‌ها، برای دانشجویان بین‌المللی بسیار مناسب است و برای هر نوع شخصیت و علاقه‌ای، چیزی برای لذت بردن دارد.

این شهر که بیش از 3.5 میلیون نفر جمعیت دارد، به عنوان شهری بزرگ در آلمان به شمار می‌آید، اما یک سیستم حمل و نقل عمومی شگفت انگیز دارد که به شما این امکان را می‌دهد هر گوشه‌ای از این شهر شلوغ را کاوش کنید. برلین به عنوان پایتخت آلمان، میزبان بسیاری از دانشگاه‌های برتر آلمان است که برخی از آنها در نوع خود بهترین‌ها در اروپا و جهان هستند. تحصیل پزشکی در این شهر و کشور به طور قابل ملاحظه‌ای مقرون به صرفه است، چرا که آموزش و پرورش رکن اصلی جامعه آلمان به شمار می‌آید.

هزینه‌های روزانه در شهر می‌تواند کمی گران‌تر از سایر شهرهای اروپا باشد، اما راه‌های زیادی برای لذت بردن از چیزهایی ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر در این شهر برای بودجه‌های کم نیز وجود دارد.

هومبولت، فری و آکادمی پزشکی برلین، از بهترین دانشگاه‌های پزشکی برلین هستند که برای دانشجویان بین‌الملل امکان تحصیل به زبان انگلیسی را فراهم می‌کنند. هزینه تحصیل در برلین و آلمان (12000 یورو در هر ترم) است که امکان دریافت بورسیه نیز برای دانشجویان وجود دارد.

سخن پایانی

تحصیل در اروپا در رشته پزشکی می‌تواند هدف بسیاری برای کسب علم و دانش باشد. امروزه بسیاری از شهرها، کشورها و دانشگاه‌های اروپایی هستند که در رقابت با بهترین دانشگاه‌های آمریکا هستند و به همین خاطر، انتخاب عالی برای تحصیل پزشکی به شمار می‌آیند. در صورتی که باز هم در مورد انتخاب دانشگاه پزشکی مشکل دارید و نیاز به راهنمایی‌های بیشتر دارید، مشاوران گلوکال کالج اینجا هستند تا شما را در این امر راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *