انتخاب دانشکده پزشکی

آنچه در این مقاله می‌خوانید

زمان مطالعه: 12 دقیقه

نحوه انتخاب دانشگاه پزشکی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که هر فرد علاقه‌مند به پزشکی و مهاجرت تحصیلی باید انجام دهد. تحصیل پزشکی یا دندانپزشکی یک تعهد بزرگ است و شما نمی‌توانید آن را در هر مؤسسه، دانشگاه یا دانشکده‌ای بگذرانید. بنابراین، قبل از تصمیم‌گیری در مورد انتخاب دانشگاه پزشکی، باید بارها و بارها به انتخاب خود فکر کنید و ‌آن را سبک سنگین کنید.

از آنجایی که شما هنوز دانشجوی پزشکی نیستید، ممکن است چندین معیار در مورد دانشگاه‌های پزشکی وجود داشته باشد که شما به خوبی از آنها اطلاع نداشته باشید.

برای کدام دانشگاه پزشکی باید اقدام کرد؟

باید اذعان کنیم که نحوه انتخاب دانشگاه پزشکی مانند نحوه انتخاب محلی برای گردش نیست و شما باید برای آن زمان بسیار بگذارید و بسیار تحقیق کنید. برای این کار باید سراغ ابزارها و وب‌سایت‌های معتبر بروید و مقایسه دانشگاه‌ها را در این وب‌سایت‌ها انجام دهید. البته که وب‌سایت خود دانشگاه‌ها نیز می‌توانند منابع معتبری برای بررسی امکانات و ویژگی‌های آنها باشند. با این وجود، هنگام مقایسه دانشکده‌های پزشکی، معیارهای مهمی وجود دارد که شما باید آنها را در اولویت قرار دهید. به عنوان مثال، اقامت و کار بعد از تحصیل یکی از مهم‌ترین معیارها برای بسیاری از محصلان ایرانی است که در انتخاب دانشگاه نیز باید به آن بسیار دقت کنند.

قصد ما در این مقاله ارائه مهم‌ترین معیارها برای انتخاب دانشگاه پزشکی است. در اینجا لیستی از مواردی که هنگام انتخاب دانشگاه باید به آنها توجه کنید، آورده شده است.

1. اعتبار دانشگاه

اگر تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی را انتخاب می‌کنید، بدین معناست که به دنبال تجربه تحصیل بین‌المللی هستید و دوست دارید در بهترین دانشگاه‌ها، پزشکی بخوانید. بنابراین بسیار مهم است که مطمئن شوید دانشکده پزشکی شما توسط شوراهای پزشکی در سراسر جهان به رسمیت شناخته می‌شود. در غیر این صورت، ممکن است اعتبار مدرک پزشکی شما تنها محدود به دو یا سه کشور شود و این می‌تواند شما را در کار با مدرک‌تان محدود کند.

برای این معیار چه باید کرد: بهترین گزینه این است که به WDOMS بروید و در این وب‌سایت بررسی کنید که آیا دانشگاه مدنظر شما توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) به رسمیت شناخته شده است یا خیر. در این وب‌سایت می‌توانید دانشگاه‌ها را با نام کشور مقصد نیز جستجو کنید. همچنین اگر هدف شما تحصیل پزشکی در اروپا است، این امکان را دارید که با مشاوران گلوکال کالج نیز مشورت کنید و از آنها درباره بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های پزشکی اروپا بپرسید.

2. برنامه درسی

انتخاب دانشکده پزشکی

دوره‌های پزشکی در دانشگاه‌های مختلف متفاوت هستند، اما همه آنها وجه مشترکی دارند. اکثر دانشگاه‌های پزشکی یک دوره پیش پزشکی یک تا سه ساله دارند. با این حال، ممکن است تفاوت زیادی در آموزش عملی آنها وجود داشته باشد و این آموزش‌ها ممکن است بین سه تا شش سال در دانشگاه‌ها طول بکشد.

بهتر است دانشگاه مدنظر شما دوره‌های عملی طولانی‌تر و بیشتری داشته باشد. دانش عمیق برای یک پزشک خوب بسیار ضروری و مهم است، اما دانستن نحوه استفاده از آن نیز ضروری است. تا زمانی که نتوانید از دانش خود در پزشکی به‌صورت عملی استفاده کنید و به عنوان مثال ندانید که گوشی پزشکی چه خاصیت در پزشکی دارد، تحصیل چه فایده‌ای برای شما دارد؟

برای این معیار چه باید کرد: همیشه برنامه درسی دانشکده‌های پزشکی را بررسی کنید و مطمئن شوید که آموزش عملی کافی را برای شما دارند. اما نباید فقط روی دانشگاه حساب کنید که همه کارها را برای شما انجام دهد. پیشنهاد ما به شما این است که برای به دست آوردن دانش و مهارت بیشتر در پزشکی، در کنار پزشکی حرفه‌ای قرار بگیرید و از او این مهارت‌ها را یاد بگیرید.

3. شهریه

همه ما شنیدیم که می‌گویند “پول خوشبختی نمی‌آورد”. در مورد تحصیل پزشکی و انتخاب دانشگاه پزشکی نیز این جمله صدق می‌کند. شهریه بالا همیشه به معنی سطح بالای تحصیل در دانشگاهی نیست. شهریه عمدتا بر اساس اقتصاد و استانداردهای زندگی یک کشور یا بودجه عمومی آن مشخص می‌شود و لزوما ارتباطی با سطح آموزشی که دانشگاه ارائه می‌دهد، ندارد. به عنوان مثال، دانشگاه‌های خصوصی شهریه بالاتری دارند زیرا معمولا بودجه‌ی آنها توسط دولت تأمین نمی‌شود.

برای این معیار چه باید کرد: بودجه خود را با دقت برنامه‌ریزی کنید و بیش از توان خود هزینه نکنید. اگر این روند را پیش نگیرید، در زمان فارغ‌التحصیلی با بدهی‌هایی مواجه می‌شوید که به‌هیچ‌عنوان تصور آن را هم نمی‌کردید.

4. موقعیت جغرافیایی

با انتخاب دانشگاه پزشکی قصد دارید 5 یا 6 سال از عمر خود را در مکانی بگذرانید که دانشگاه در آن واقع شده است. در انتخاب دانشگاه، مطمئن شوید که آن کشور یا شهر را دوست دارید. بله درست است، آموزش حرف اول را می‌زند، اما شما همچنین باید مطمئن شوید که در زمان اوقات فراغت خود مکان و فضایی برای سرگرم شدن دارید. به یاد داشته باشید، همه چیز درس خواندن نیست و شما باید هر از گاهی استراحت کنید. در غیر این صورت، خود را غرق در کتاب‌ها می‌کنید که روی روحیه شما تاثیر منفی می‌گذارد.

اگر از تفریحات شبانه، شهرهای پرجنب‌وجوش و مراکز خرید بزرگ لذت می‌برید، شهرها و پایتخت‌های پرجمعیت بهترین انتخاب برای شما هستند. اما اگر مکانی آرام با مناطق سبزتر و خیابان‌های خلوت‌تر را ترجیح می‌دهید، به شما توصیه می‌کنیم که به دنبال شهرهای کوچک‌تر و حومه باشید. اگر سبک زندگی خاصی ندارید و با هر شرایطی می‌توانید خود را وفق دهید، گزینه سوم این است که تنها روی انتخاب بهترین دانشکده پزشکی تمرکز کنید.

انتخاب دانشکده پزشکی

برای این معیار چه باید کرد: لیستی از آنچه در انتخاب شهر و کشور مورد نظر خود نیاز دارید، تهیه کنید. به عنوان مثال:

  • وضعیت ترافیک و شلوغی شهر
  • زندگی شبانه
  • وجود بانک و مؤسسه مالی خاص
  • فعالیت‌های ورزشی و فضای باز و سرسبز
  • مکان‌های فرهنگی و تاریخی
  • فراوانی مراکز خرید و موارد دیگر

همه چیز به ترجیحات شما بستگی دارد. پس از تکمیل لیست، جستجوی مقصد مناسب و از میان آنها بهترین شهرهای اروپا برای تحصیل پزشکی را شروع کنید.

5. مخارج زندگی

تمام مخارج شما در زمان تحصیل در خارج از کشور محدود به شهریه و مخارج دانشگاه نمی‌شود. مهم‌ترین مخارج شما مربوط به هزینه‌های روزانه شما است.

به‌هیچ‌عنوان نگذارید هزینه زندگی از بودجه مشخص‌شده شما بیشتر شود. اگر اجاره خانه شما بسیار زیاد است یا پول زیادی برای نیازهای غیر ضروری خرج می‌کنید، این احتمال وجود دارد که پول‌تان زودتر از موعد تمام شود. این امر باعث می‌شود که دانشگاه را ترک کنید و هم‌زمان رؤیای پزشک شدن شما نیز از بین خواهد رفت.

برای این معیار چه باید کرد: شما باید هزینه زندگی در شهر و یا کشور مدنظر خود را بررسی کنید. برای این کار، هم می‌توانید به وب‌سایت‌های معتبر و مرجع مراجعه کنید و یا اینکه سراغ شبکه‌های اجتماعی مثل یوتیوب بروید و از تجربه دانشجویانی که از زندگی خود گفته‌اند استفاده کنید. آنها اطلاعات مفیدی درباره قیمت‌ها و هزینه‌های زندگی در اختیار شما قرار می‌دهند.

6. شرایط پذیرش

هنگام مقایسه دانشکده‌های پزشکی، مطمئن شوید که آیا شرایط پذیرش در آنها را دارید. هر دانشگاه سیستم رتبه‌بندی خاص خود را دارد. برخی از دانشکده‌های پزشکی شرایط پذیرش و محدودیت سنی خاصی دارند. بسیاری از دانشکده‌های پزشکی دارای امتحان ورودی در دروسی مانند زیست‌شناسی و شیمی دارند. آزمون IMAT یکی از مهم‌ترین آزمون‌های بین المللی پزشکی است که بسیاری از دانشگاه‌های پزشکی برای سنجش علمی متقاضیان در این دروس برگزار می‌کنند.

اگر دانشگاه مدنظر شما نیاز به سطح دانش بسیار بالایی دارد، نگران نباشید. آنها احتمالا یک دوره پیش‌پزشکی نیز ارائه می‌دهند که به شما آموزش لازم را در آن دوره می‌دهند. به این ترتیب، شما همچنین برتری قابل‌توجهی نسبت به سایر متقاضیان خواهید داشت. این یک دوره فشرده است که در آن شما زیست‌شناسی، شیمی و فیزیک را فرا خواهید گرفت؛ دروس ضروری برای یک دانشجوی پزشکی آینده‌دار و همچنین دروسی که در آزمون ورودی دانشگاه‌ها گنجانده شده‌اند. علاوه بر این، در برخی از دانشگاه‌ها، دانشجویانی که دوره پیش‌پزشکی را با موفقیت به پایان می‌رسانند از امتحانات ورودی معاف می‌شوند و مستقیما پذیرش می‌گیرند.

برای این معیار چه باید کرد: در مورد معیارهای پذیرش دانشگاه‌ها تحقیق کنید. به عنوان مثال برای تحصیل داروسازی در اروپا و در صورت نیاز به امتحان ورودی، معمولا در وب‌سایت آنها می‌توانید نمونه‌های شبیه‌سازی‌شده یا سؤالات سال‌های قبل را بیابید. آزمون‌های شبیه‌سازی‌شده آنها را انجام دهید و نتایج خود را بررسی کنید. به این ترتیب، شما برای ورود آماده می‌شوید و می‌توانید میزان آمادگی خود را بسنجید.

7. رتبه بندی

انتخاب دانشکده پزشکی

همان‌طور که در مقاله چرا رتبه بندی دانشگاه مهم نیست گفتیم، رتبه‌بندی دانشگاه‌ها همیشه تعیین کننده نیست و ممکن است از سازمانی به سازمان دیگر بسیار متفاوت باشد. بنابراین اگر هنوز هم در انتخاب دانشگاه پزشکی روی رتبه‌بندی آن تمرکز دارید، این موضوع را در منابع معتبر بررسی کنید. به جای اینکه تنها رتبه‌بندی دانشگاه را بررسی کنید، به‌سراغ دستاوردهای آن بروید. به عنوان مثال، جوایز آنها را بررسی کنید، نتایج دانشجویان آن در مسابقات و فعالیت‌های اجتماعی دانشکده یا پروژه‌های تحقیقاتی که دانشگاه انجام داده را بررسی کنید.

برای این معیار چه باید کرد: به وب‌سایت دانشگاه بروید و تاریخچه، جوایز و اطلاعات مهم آن را بررسی کنید. در آنجا می‌توانید تمام فعالیت‌های آنها تا کنون، نتایج مسابقات، پروژه‌های تحقیقاتی و دیگر موارد را بیابید.

8. زندگی دانشجویی

دانشجوی پزشکی به معنی سخت‌کوشی و مطالعه بی‌وقفه است؛ اما همه به استراحت نیاز دارند و استراحت به معنی خواب در زمان درس دادن استاد و مطالعه نیست. به عنوان مثال، فعالیت‌های ورزشی، امکانات تفریحی یا کلاس‌های هنری می‌تواند به مغز شما کمک کند تا از مطالعه کمی جدا شوید و خود را رها کنید. این کار استعداد شما را نیز تقویت می‌کند و همچنین باعث بهبود سلامت روان در شما می‌شود.

هیچ کس تنها با مطالعه کتاب و تمرین در بیمارستان‌ها به پزشک خوب تبدیل نمی‌شود. همه باید برای سرگرمی‌های خود و دور از محل کار و درس وقت آزاد داشته باشند. قرار گرفتن در معرض کار مداوم شما را به فشار روحی و جسمی می‌رساند. نه در دوران دانشجویی و نه در هنگام کار به عنوان پزشک، هرگز نباید اجازه بدهید که به این مرحله برسید.

حتما بخوانید
همه چیز درباره تحصیل داروسازی در لهستان در سال 2021

برای این معیار چه باید کرد: هنگام انتخاب یک دانشکده پزشکی، مطمئن شوید که دانشگاه یا حداقل شهر مقصد فعالیت‌های دانشجویی متناسب با علایق شما ارائه می‌دهد. انجام یک کار جدید یا متفاوت یک بار در هفته باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشید و بهره‌وری خود را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهید.

9. حمایت روانی

انتخاب دانشکده پزشکی

بسیاری از دانش‌آموزان عادت ندارند که دور از خانواده زندگی کنند. تنها رفتن به خارج از کشور برای تحصیل پزشکی می‌تواند برای مدتی بر سلامت روانی شما تأثیر بگذارد. اگر از حمایت و کمک مناسب برخوردار نباشید، ممکن است برای آینده خود تصمیمات اشتباهی بگیرید.

در برخی موارد، دلتنگی دانشجویان می‌تواند منجر به ترک تحصیل و بازگشت به شهر یا کشور خود شود. همچنین درگیر شدن بسیار با غربت می‌تواند شما را از تبدیل شدن به یک پزشک یا دندانپزشک عالی منحرف کند. مطمئنا دوست ندارید در امتحانات ناموفق ظاهر شوید و درسی را پاس نکنید. این اتفاق ممکن است آینده حرفه‌ای شما را به مخاطره بیاندازد.

برای این معیار چه باید کرد: بسیاری از دانشگاه‌ها با برنامه‌های آموزشی از دانشجویان خود حمایت روانی می‌کنند و کمک می‌کنند تا دانشجو کنار آمدن با غربت را یاد بگیرند. صحبت با یک متخصص ممکن است به شما کمک کند بر دغدغه‌های ذهنی خود غلبه کنید و احساس امنیت داشته باشید. اگر تا به حال خارج از کشور زندگی نکرده‌اید، باید دانشگاهی را در نظر بگیرید که از حمایت روانی برای دانشجویان خود برخوردار است.

10. فرصت‌های بورسیه تحصیلی

انتخاب دانشگاه پزشکی به این معنی است که شما باید بودجه تحصیل خود را نیز در نظر بگیرید. برای این منظور و با پرداخت شهریه شما انتخاب‌های بسیاری در میان دانشگاه‌ها خواهید داشت. در بیشتر موارد، والدین از شما حمایت مالی می‌کنند، اما راه‌های دیگری برای تأمین هزینه تحصیل شما وجود دارد.

بورسیه تحصیلی فرصتی عالی برای کاهش هزینه‌های شما است. دانشگاه‌های مختلف انواع مختلفی از کمک‌های مالی را به دانشجویان خود ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، در بسیاری از دانشکده‌های پزشکی کاهش 50 درصدی یا حتی 100 درصدی شهریه به بهترین دانشجویان ارائه می‌شود. گزینه دیگر برای کاهش هزینه‌های تحصیل، بورسیه اقامتی است.

برای این معیار چه باید کرد: هنگام مقایسه دانشکده‌های پزشکی، به گزینه‌های بورسیه آنها نگاهی بیاندازید. این کار می‌تواند هزینه شما را کاهش دهد و حتی ممکن است مقداری پول نیز پس‌انداز کنید. همچنین بورسیه تحصیلی عمدتا به بهترین دانشجویان آنها ارائه می‌شود. این امر شما را به مطالعه بیشتر و رسیدن به نتایج بهتر ترغیب می‌کند.

ایده دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، شروع یک کار پاره‌وقت است. به عنوان مثال، اکثر دانشگاه‌های خارج از کشور برنامه‌های درسی و برنامه زمانی خود را طوری تنظیم کرده‌اند که به دانشجویان این اجازه داده شود که حداقل به صورت پاره‌وقت کار کنند. کار پاره‌وقت می‌تواند اجاره ماهانه و برخی هزینه‌های شما مثل رفت و آمد درون شهری را پوشش دهد. مزیت دیگر کار برای شما این است که با مردم محلی بیشتر معاشرت و تجربه کسب می‌کنید.

11. خوابگاه

انتخاب دانشکده پزشکی

رفتن به یک شهر جدید و ناشناخته ممکن است استرس‌زا و گیج‌کننده باشد. هنگام ورود، باید چندین روز را در هتل بمانید تا محلی برای اقامت خود اجاره کنید. این امر باعث افزایش هزینه‌های شما می‌شود و فشار بیشتری را به شما وارد می‌کند. پیدا کردن یک آپارتمان نزدیک به دانشگاه و در یک شهر بزرگ و ناشناخته نیز بسیار سخت خواهد بود.

مسکن دانشجویی و یا همان خوابگاه که توسط برخی دانشگاه‌ها ارائه می‌شود، می‌تواند بهترین انتخاب برای شما در این حالت باشد. در زندگی خوابگاهی شما با سایر دانشجویان زندگی خواهید کرد که فرصت خوبی برا کسب مهارت‌های اجتماعی و شناخت فرهنگ‌های دیگر است. سایر مزایای اقامت در خوابگاه نیز مقرون‌به‌صرفه بودن و کاهش هزینه‌های زندگی است.

خوابگاه‌ها در فاصله کمی از دانشکده شما واقع شده‌اند و شما مجبور نیستید در شهر مسافت طولانی را برای رسیدن به دانشگاه طی کنید و برای رفت و آمد هزینه‌ای پرداخت کنید.

برای این معیار چه باید کرد: در زمان مقایسه دانشگاه‌ها، به شما توصیه می‌کنیم دانشگاه‌هایی را در نظر بگیرید که به دانشجویان خوابگاه ارائه می‌دهند. با این کار می‌توانید از بسیاری مشکلات و هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید.

12. اساتید

هر پزشک خوبی نمی‌تواند دانش خود را به خوبی به دانشجویان منتقل کند. برخی از افراد در کار خود بهترین هستند، اما در توضیح آن برای دیگران بدترین هستند. همچنین ترکیبی از یک پزشک بزرگ و یک معلم عالی وجود دارد.

تحصیل پزشکی، به ویژه برای کسانی که قرار است با زبانی غیر از زبان مادری آن را تجربه کنند، ممکن است گاهی اوقات چالش‌برانگیز باشد. به همین دلیل است که شما باید توسط بهترین‌ها در این زمینه آموزش ببینید. چیزی که دانشجویان آینده به آن نیاز دارد یک معلم با دانش و صبر بالا است. افرادی که آماده هستند تمام تلاش خود را برای آموزش نسل بعدی پزشکان ماهر بکنند.

اساتید دانشگاه از جمله مواردی هستند که هنگام انتخاب دانشگاه پزشکی باید به آن توجه کرد.

برای این معیار چه باید کرد: لیست اساتید دانشگاه‌ها را بررسی و نام آنها را در گوگل جستجو کنید. بسیاری از پزشکان برای مجلات سلامت کتاب و مقاله می‌نویسند. این کار می‌تواند بینش خوبی از هر استاد به شما بدهد.

13. اندازه کلاس

انتخاب دانشکده پزشکی

اندازه کلاس‌ها و تعداد دانشجویان در هر کلاس می‌تواند بر کیفیت آموزش و تحصیل تأثیر بگذارد. متأسفانه اولویت تحصیلی تمام دانشجویان یکی نیست. شما باید به دنبال دانشگاه‌هایی با تعداد محدود دانشجو برای هر کلاس باشید تا بتوانید روی هدف خود که تحصیل پزشکی در اروپا است، بهتر تمرکز کنید.

کلاس‌های شلوغ معمولا پر سر و صدا هستند و تمرکز را دشوار می‌کنند. کلاس‌هایی با 10 تا 15 دانشجو می‌توانند گزینه‌ی ایده‌آل برای شما باشند.

یکی دیگر از مزایای حضور در کلاس‌های کم‌جمعیت‌تر این است که می‌توانید در کلاس مشارکت بیشتری داشته باشید. این به شما کمک می‌کند تا سطح دانش خود را در دروس مختلف پزشکی افزایش دهید.

برای این معیار چه باید کرد: درباره نحوه سازماندهی گروه‌های کلاسی تحقیق کنید. از کلاس‌های درس برای معاشرت استفاده نکنید. از آنها برای تمرکز و مطالعه سخت استفاده کنید. معاشرت را به زمان فعالیت‌های غیردرسی موکول کنید؛ به عنوان مثال، در کافه تریای دانشکده یا سالن‌های غذاخوری در خوابگاه‌ها.

14. وابستگی به بیمارستان و درمانگاه

آموزش پزشکی شامل انواع مختلفی از تجربیات عملی نیز می‌شود. کارمندی، کارآموزی، کلاس‌های آموزشی در بیمارستان‌ها و یادگیری در کنار پزشکان شامل این تجربیات عملی می‌شوند. بسیاری از دانشجویان برای تابستان به دنبال کار در بیمارستان‌ها می‌روند که با مشکل مواجه می‌شوند.

دانشگاه‌هایی که به بیمارستان و کلینیک‌های معتبر وصل هستند و از آنها برای آموزش عملی محصلان خود استفاده می‌کنند، انتخاب خوبی برای شما خواهند بود.

برای این معیار چه باید کرد: مطمئن شوید در زمان انتخاب دانشگاه پزشکی، دانشگاه مد نظر شما دارای بیمارستان و کلینیک وابسته است. این انتخاب می‌تواند به شما این امکان را بدهد تا از نزدیک روش‌های درمانی پزشکان باتجربه را مشاهده کنید. همچنین امکان کارآموزی و کسب تجربه نیز برای شما فراهم خواهد بود.

15. با فردی که تجربه دارد صحبت کنید

با دانش‌آموزانی که در حال بررسی گزینه‌های خود هستند صحبت کنید یا اگر دانشجویی را در سال پزشکی بالاتر می‌شناسید، با او در مورد تجربه‌اش، آنچه که گذرانده و آنچه باید جستجو کنید، مشورت کنید.

در گلوکال کالج، ما در کمک به متقاضیان برای انتخاب بهترین دانشگاه‌های پزشکی اروپا تخصص داریم. تیم گلوکال کالج برای این منظور آماده ارائه مشاوره به محصلان و خانواده‌های آنها هستند.

کارهایی که هنگام انتخاب دانشگاه پزشکی نباید انجام دهید

انتخاب دانشکده پزشکی

هر چه می‌بینید و می‌شنوید را باور نکنید

همه ما در اطراف خود شخصی را می‌شناسیم که همه چیز را می‌داند. هنگام اتخاذ چنین تصمیم مهمی در زندگی خود، هر آنچه را که می‌بینید و می‌شنوید بررسی کنید. به دوستان خود اعتماد کنید، اما تنها در صورتی که آنها از تجربیات شخصی خود صحبت کنند، نه در مورد چیزی که جایی خوانده‌اند.

بهتر است فهرستی از دانشکده‌های پزشکی موردنظر خود تهیه کنید. سپس سراغ افراد مطمئن و کاربلد بروید. پزشکان در این مواقع بهترین افراد برای گرفتن راهنمایی و توصیه هستند. آنها در جایی که شما در حال حاضر ایستاده‌اید، قرار داشته‌اند و درباره تمام ماجراجویی‌های خود در دوران پزشکی به شما خواهند گفت.

هر چه می‌خوانید را باور نکنید

بسیاری از انجمن‌های دانشجویی وجود دارند که در آنها می‌توانید نظرات متفاوتی را بخوانید. انجام این نوع تحقیقات هیچ ایرادی ندارد. اما همیشه به خاطر داشته باشید که تضمینی وجود ندارد که در این انجمن‌ها نویسنده حتما دانشجوی پزشکی بوده یا تجربه تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های موردنظر شما را داشته باشد.

حتی در میان برخی از این نظردهندگان انجمن‌های دانشجویی، کسانی هستند که ترک تحصیل کرده‌اند و یا دانشگاه آنها را اخراج کرده است.

به جای خواندن نظرات غریبه‌ها، به شما توصیه می‌کنیم در این دانشکده‌های پزشکی به دنبال یک دانشجوی واقعی باشید. به عنوان مثال، بسیاری از دانشجویان گروه‌های دانشگاهی را در پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک ایجاد می‌کنند و پیدا کردن آنها نیز بسیار آسان است. بنابراین لیستی از سؤالات خود تهیه کنید و نظر و تجربه آنها را در این پلتفرم‌ها بخواهید.

سخن پایانی

این نکات تمام آن چیزهایی است که شما باید برای انتخاب دانشگاه پزشکی توجه کنید و اهمیت دهید. تحصیل پزشکی آرزوی بسیاری از نوجوانان و جوانان این مرز و بوم است و انتخاب دانشگاه مناسب در خارج از کشور می‌تواند آنها را به این آرزو برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *